la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Äntligen fredag!

Publicerad 2008-11-21 12:25:49 i Allmänt,

*•.¸♥¸.•*

.

Jaha, så var det då fredag igen. Helga och Olga har namnsdag. Kände en gång en Olga. Hon blev min morfars andra hustru sedan mormor dog. Kommer ihåg att hon var väldigt snäll. Och tant Helga var gift med en kusin till mamma på morfars sida. De är båda döda sedan länge.
.

Jag har besvär av min psoriasisartrit nu. Är väldigt stel i kroppen när jag vaknar och även under dagen. Försöker vara utan antiinflammatorisk medicin in i det längsta. Den gör att jag samlar vätska i kroppen och det vill jag inte. Jag har redan tillräckligt. Fick en kraftig infektion i kroppen i september då jag trampade in en rostig taggtråd i foten. Det hände på torpet. Dessutom fick jag väldigt högt blodtryck. Jag låg på NUS i 4 veckor! Inget bra alls! Jag fick diklofenak, som är inflammationshämmande och jag blev som en michellingumma! Ack ja! Har slutat med den men måste kanske börja snart igen om det fortsätter så här.

.
Min doktor har ännu inte fått ordning på det hela men jag fick en ny vattendrivande medicin så det ska väl bli bra så småningom???
.

Det snöar lapphandskar här i Robertsfors idag. Jättefint! Det blir så ljust och fint ute. Efter det att Elvis varit ute och kissat för ett tag sedan så tvättade jag håret på honom.
Tvättade håret? kanske du tänker. Ja, han har inte päls utan hår. Nu är han snart torr och det luktar så gott om honom :)Det är vår stående fredagsritual.
.

Jag ska snart ta fram slangen för att dammsuga. Vi har centraldammsugare och det tycker jag är jättebra. Man behöver inte fara och dra den där tunga manicken runt huset. Sedan blir det till att torka golven.
.

I eftermiddag ska jag göra öländska kroppkakor samt koka litet lingonplingonsylt från de västerbottniska skogarna.
Vi ska ha en matgäst till middag. Han är gräsänkling i 10 dagar och kan behöva få sällskap till måltiden. Jag hoppas att han uppskattar rätten.
.
Sköt nu om er alla där ute i cyberrymden!
.
Varmgo´kramen från Stintan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela