la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Lördagsstök

Publicerad 2008-11-22 16:52:25 i Allmänt,

Så var det då lördag. Cecilia och Sissela har namnsdag. Jag känner ingen Sissela, men väl en Cecilia. Eller rättare sagt kände. Hon var en av mina elever och mycket duktig skidåkerska. Hon hade kunnat bli mycket bra men valde att lägga skidorna på hyllan när hon var i de sena tonåren.
.
Vi låg länge idag. Elvis hade inte ens lust att gå ut när vi klev upp strax före halv nio. Maken kallade förgäves på honom. Då blev misstanken stark att han bajsat eller kissat vid ytter-eller balkongdörren. Men inte det. Maken sprang då ut till tvättstugan, eller personalingången som vi kallar den :).. men inte heller där hade han gjort något. BINGO! Han kanske äntligen har full koll på peristaltiken och blåsan. Hoppas det! Från början fick han ligga i bilburen. Där ville han ju inte göra något så han varnade när han var nödig. Då var det bara att pallra sig upp och släppa ut honom. Som tur är har vi rätt stor tomt så han kan göra sina behov där i nödfall.
.
Idag har jag bara "glidit omkring" och pysslat. Jag har börjat sätta upp adventsgardiner så jag inte behöver känna mig stressad av det till veckan. Fast egentligen skulle jag nog inte ha blivit det ändå. Det blir ju Advent vilket som. Igår när Kjelle kom på middag så hade han en julstjärna med sig. Den blev så vacker på köksbordet. Han skämmer bort mig. Varje gång de kommer för att äta så har de någon liten sak eller en blomma med sig. Om det är en sak så har Solan varit och köpt nån liten ängel. Folk, som inte känner mig så väl tror att jag samlar på dem, eftersom jag har så många. Både här och på torpet. Men så är inte fallet. Jag har inte köpt en endaste en utan jag bara får dem. Maken säger: "Det är för att du är en ängel älskling". Han är för rar han.
.
För många år sedan broderade jag en väldigt vacker gardin, som garanterat ingen har. Mänstret är från en hätta till en sockendräkt i Östergötland. Nu är det ju så att sedan vi flyttade så har jag blivit med två köksfönster för det finns ett ovanför diskbänken också. Mycket bra för man kan se vad som händer ute på gatan. Men till det hade jag ingen gardin. Då fick jag idén att kalkera mönstret från gardinen och sy en kappa över diskbänkens fönster. Fast då gör jag tvärt om. Syr med naturfärgat garn på röd botten. Ska lägga in bilder senare så ni kan se om ni är intresserade. Mina novemberkaktusar har börjat blomma. De är så vackra.
.
Annika och Kalle kommer på middag ikväll. Vi fick tag på färsk strömming och det är ju bara så gott med strömmingsflundror och potatismos. Det blir skaldjurspaj till förrätt för annars räcker inte strömmingen. Vi har ett sådant där förhållande att vi kan ringa till varandra samma dag och säga: "Vad gör ni ikväll?" De skulle bara vara ensamma så då passade det ju bra att de kommer hit och äter med oss. Vi brukar nästan alltis spela sällskapsspel efter kaffet. Det är väldigt trevligt. Killarna mot tjejerna. Och vi vinner nästan alltid och då ska killarna ha revanch...som om det skulle hjälpa!..hihihi
.
Det har snöat litet idag också. Och Moder Sol kikade fram en stund. Vi har införskaffat ett nytt fågelbord som ska ställas ut i morgon. Den här tiden på året vill inte våra katter vara ute så mycket så det är en liten risk att fåglarna ska fara illa. Och det är ju så trevligt att sitta inne och titta på dem när de kommer för att äta.
Ha nu en underbar kväll och sköt om er alla där ute i cyberrymden!
.
Varmgo´kramen från Stintan.

Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2008-11-23 11:17:25

Vilken trevlig blogg du bygger upp. Det finns en sida som heter designadinblogg.se där får du hur mycket tips och hjälp som helst. Den är kanon, kolla in den så kan du lära dig jätte mycket

Postat av: Lillemor

Publicerad 2008-11-24 21:18:53

Tack för det och tusen tack för tipset!

kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela