la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Vi är insnöade!

Publicerad 2008-11-24 17:15:17 i Allmänt,

Idag är det Gudrun och Rune.
Den första Gudrun jag kände var lillasyster till min första kärlek. Ack, ja! Minnena kommer rusande med full kraft mot mig och jag blir allt litet nostalgisk. Den varade inte så länge men den var helt underbar. Vet att han aldrig bundit sig och man undrar ju varför. Han var/är en stilig karl.
. Nu var det sista sommaren de tillbringade i Gavik efter 50 år. Det kommer att kännas kostigt för dem när våren kommer och de inte ska fara dit ut till havet. Men de orkar inte längre utan får påta hemma i täppan istället. De ska dock ta bussen upp till oss till sommaren och både besöka oss här och på vårt nya ställe; Kråktorpet. Det ska bli väldigt trevligt.
.
Det blev en sen morgon idag med för min del. Det var så mycket ljud och hög volym igår kväll och då reagerar mitt nervsystem med att jag blir trött, illamående och får ont i nacken. Men trots det går jag fortfarande här hemma och njuter av gårdagskvällens show. Man kan ju inte sluta leva bara för att kroppen inte fungerar som den ska. Man ska ha kul varje dag!
.
Annars har det inte blivit så mycket gjort. Jag har bara släppt ut våra djur balkongvägen. Fick nästan inte upp dörren. Ut de gick - fortare de kom in. :) Det blåser och snöar och är inget vidare väder alls. Jag har plockat undan litet kläder, tvättat och vikt torkade kläder från torktumlaren. Tycker att den är helt suverän. Man behöver inte stryka något. Fantastiskt! Jag har också broderat på gardinen. Känner mig så nöjd med den.
.
Jag skottar inte! Det får maken göra. Jag, som har en whiplash, håller inte på med sånt. Då blir jag dålig och får ligga i flera dagar så det undviker jag. Maken ska väl göra något han med. Njaäää... det är klart att han gör annat också. Men det mesta ihushållet sköter jag.
.
Idag blir det något till middag som jag inte gjort på evigheter. Jag ska grädda tunnpannkakor. Det är ju bara så himla gott med nykokt drottningsylt till! Maken har diabetes 1 så det blir inte ofta sådan mat står på vårt middagsbord. Men när den gör det så är det fest!
.
TV ikväll? Det är "Livet i Fagervik" på 1:an kl. 20.00 och det missar vi inte. Vi tycker att det är ett gemytligt program. Maken får se till att skotta färdigt innan dess. Han pendlar med buss till Umeå där han jobbar så han kommer inte hem förrän halv 7. Himla bra att han kan åka med allmänna kommunikationsmedel. Både för miljön och plånboken. Efter det måste vi bara se Wallanders "Luftslottet", som gick när vi njöt av Lill-Bas igår kväll. Tur man har Boxer och kan spela in. Annars så har jag skaffat TV4 Anytime och kan se alla 4:ans kanaler närhelst jag vill. Det kostar bara 49 kr/månad. Vår TV är egentligen en dator så man kan se i stornild och inte på våra andra datorer.
.
Sköt om er nu ni alla ute i cyberrymden!
.
Varmgo´hjärtekramen från Stintan och ett snöigt och blåsigt Robertsfors.

Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2008-11-24 20:27:04

Ja här har det också kommit lite snö, men tyvärr verkar det som om det blir varmgrader igen suck det är ju det här som är det värsta med vintern, om då snön som kom kunde ligga kvar.

Tänk att jag aldrig varit i Robertsfors! Har en morbror som bor där, en gammal busschaufför, det är ju så man skäms känner jag!!



Hoppas ni har det bra där uppe i allafall..

Postat av: Lillemor

Publicerad 2008-11-24 21:14:54

Ja..det är ju synd om det blir varmgrader. Man vill ju att snön ska ligga kvar så det är ljust och fint ute. Här har det kommit ca 30 cm snö sedan igår kväll. Maken säger att den är rätt tung också. Han hann inte skotta klart innan "Livet i Fagervik" så han pep ut en stund nu istället.

Har isen lagt sig nere vid sjöbodarna nu tro?



Ha en fin kväll!

Postat av: Cilla

Publicerad 2008-11-25 09:07:42

Nä du, is vid sjöbodarna är det länge sedan det var. De senaste åren har det inte frusit till is överhuvudtaget. Det är ju så varmt hela tiden. Bosse säger att det måste vara en 10-15 minus grader i en vecka i alla fall för att det ska bli is och det kommer jag inte ihåg när vi hade sist. Just nu är jag glad om vi får lite snö till jul. Förra året hade vi en svart jul och det var inte mysigt, jag håller tummarna för lite kall grader och snö.

Postat av: Lillemor

Publicerad 2008-11-25 11:12:14

Jaa, jag ska också hålla tummarna för er att ni ska få en vit jul. Vi har fått 3½ dm snö nu och jag hoppas att den ska ligga kvar.



Under de sista åren jag hade mitt fritidshus i Gavik, det är ju inte så långt från där du bor, så lade sig aldrig isen under vintern. Det var tråkigt. De första åren kunde man åka långfärdsskridskor där. Men på senare år så gick inte det. Jag hoppas på att Bäckfjärden här uppe i Västerbotten (där vi har torpet) ska lägga sig så vi kan få några härliga timmar ute på isen. Kanske lägger den sig nere i Sikeå här vid Robertsfors. Det är en lång vik och man kan bara hoppas. Jag tror mer på Bäckfjärden för den är grund.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela