la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

PHOTOSHOP

Publicerad 2009-11-30 16:20:33 i Allmänt,



Jag har under några måndagseftermiddagar gått en kurs i Adobe Photoshop.
Det har varit väldigt givande och trevligt. Det är ju alltid roligare när man är
flera som träffas än när man ska sitta ensam och klura ut saker och ting. Vår
grupp har även haft en sådan tur att det är en pensionär som har lett den och
han har inte tagit ut något arvode så det har inte kostat oss någonting. Super!
Tack för det!

De som känner till applikationer för att designa och redigera fotografier vet
också att det inte finns något mer kraftfullt redskap än Adobe Photoshop.
Det är idealiskt för att arbeta med alla typer av bilder, från att optimera dem
till att skriva ut och skanna.

Adobe Photoshop används världen över av yrkesmänniskor som ofta kräver
avancerade funktioner. Trots det är det lätt att förstå och vem som helst kan
använda dess fotoredigeringsverktyg och grundläggande funktioner och uppnå
fantastiska resultat.

Adobe Photoshop innehåller olika verktyg, filter, effekter och annat, med vilka
du kan skapa utmärkta digitala skapelser, inklusive webbdesign. Bättre
stabilitet och kvalitet har införlivats i den nya versionen för att man ska
uppnå verkligt professionella resultat.



Här har man utgått från ett färgfoto och med hjälp av programmet mer
fått det att likna en målad tavla. Man har också lagt till skuggor för att få
det extra effektfullt. Jättefiffigt!

Själv har jag gjort ett bildspel från ett barnbarns födelsedag. Det var
väldigt roligt att hålla på med det. Jag ska utöka det och ge det till henne
nästa gång vi ses. Jag har även lagt in ljud på det.

Det värsta med det här är att det är så roligt så jag glömmer tid och rum
och det betalar sig dagen efter när jag får förskräckligt ont i nacken. Jag
måste nog ställa klockan i mobilen på tid och bara sitta en halvtimme - 45
minuter åt gången.

Jag ska be att få passa på att få önska min kursledare och mina kurskamrater
en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!
Jag hoppas att vi ses på nyåret!




... men ... jag glömde ju en sak ...
först vill jag önska er en trevlig LUCIA!



Kram på er! // Lillemor

PS. Kom till kyrkan den 12 december för då är det konsert.
Själv ska jag både sjunga och läsa dikter. DS.

Kommentarer

Postat av: ingmarie

Publicerad 2009-12-02 12:53:20

Hej vännen



jag har phtotoshop den nya elements 7

men fattar inte mycket hur man ska göra med saker

Hur har du gjort med flickan och med hästarna?

kram från din nätvän

Postat av: ingmarie

Publicerad 2010-01-02 13:18:51

Gott Nytt År till dig också

Postat av: Therese

Publicerad 2010-01-05 08:19:01

Hejsan

ville tacka så mycket för kommentaren, det värmer i hjärtat av att få höra så fina ord. Jo, jag håller på att skriva en bok som jag verkligen känner för. Men det tar tid, jag vill få med så mycket och att den ska kännas bra, är ganska självkritisk. Det blir en ungdomsbok med bilder till... Känner igen mig när du skriver att du kunde fastna med foto grejset på datorn... Jag tycker sånt oxå är så roligt åsså plötsligt har det gått en härrans massa timmar... fattar inte man måste hamna i nån sorts tidzon;) men det är så härligt när man gör nåt som man gillar och känner sig kreativ av:)

Kramar på dig och det är så roligt att höra av en gammal granne, jag minns gott och väl när vi alla små knoddar var och sprang runt och lekte där på området:) Kom även ihåg när huset du bodde i höll på att byggas, de hade gjort ett jätte stort lerhål som vi alla barn var så nyfikna på och ville leka i:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela