la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Teamwork

Publicerad 2009-10-06 17:31:40 i Våra husdjur,






Det här med teamwork gäller inte bara människor.
I förrgår hade jag lagt fram frusna kalvkotletter på tining.
De låg på diskbänken i en fryspåse.

Jag satt här vid datorn i mitt rum och surfade när jag plötsligt hörde ett dunsande ljud från köket. Tänkte: "Det är nog Elvis som slänger omkring med sitt ben".
Så jag fortsatte med mitt. Det var tyst en stund men sedan började ett liksom knackande ljud. Så blev det tyst igen en stund. Men efter ett tag började det igen.

Då var jag tvungen att gå dit för att se vad som hände. Och där stod Stintan och Elvis och såg väldigt skamsna och ertappade ut.

Stintan hade så klart hoppat upp på diskbänken och dragit ner påsen och Elvis hade burit iväg med den till vardagsrumsmattan. Sedan hade de båda försökt att få bort plasten för att få sig ett riktigt kalas. De hade tappat ner påsen gång på gång. Därav det knackande ljudet. Dunsen uppstod så klart när Stintan släppte ner påsen på golvet.

Hur roligt det än såg ut så måste jag ju banna dem och säga fy och ta bort påsen. De pep iväg åt var sitt håll.

Clintan var ute och ville i samma veva komma in och han kände att något var i görningen så han klättrade till platån högst upp i klätterställningen. Den går från golv till tak.

Haha.. så de kan de små liven!

Katterna tycker inte om kött som är tillagat, men Elvis fick litet kalvkotlett, sås och potatis. Om han fick skulle han bara äta människomat.




Kommentarer

Postat av: ingmarie

Publicerad 2009-10-07 14:29:01

En hälsning från gotland

Postat av: Lillemor

Publicerad 2009-10-07 14:33:01

Tack för den hälsningen! Hoppas att allt är bara bäst! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela