la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Vi har sålt torpet

Publicerad 2011-03-24 13:05:48 i Allmänt,

Torpet i Risböle



Vi köpte torpet i Risböle på hösten 2008. Våra förväntningar var stora för det är så gulligt. Men det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. För det första så såg vi inget vatten. Det är 1½ km ner till Bäckfjärden och ca 400 m till Kvarnsjön. Inga sträckor att tala om, men inget vatten så långt ögat såg. Visst är det charmigt med tallskogen och alla fåglar som kvittar och den speciella doften men det kunde inte uppväga att se vatten.



För det andra så kom vi ännu längre ifrån mina barn och barnbarn. Det kändes som om vi aldrig hade tid att vara där i skogsgläntan och finna oss tillrätta. Livet är kort och barnen växer snabbt och blir stora. Man ska ta vara på tillfällena. 

Vi satte ut torpet på Blocket och det var ute i några månader innan vi fick det sålt. Det känns bra att det blev så. Det är nu ett avslutat kapitel. Vi har ju vårt på mon nu och där trivs vi jättebra och det är nära till barnbarnen.



Så här härligt hade de det när de var hos oss julen 2008.
Kanske tar vi med oss badtunnan ner till mon och sätter den nere vid vattnet. Det vore ju härligt!

Varmgo´kramen till alla tappra!

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2011-03-24 20:30:41

Risböle, vart ligger det? Det var ett väldigt sött torp må jag säga.. Vi är ute efter en liten stuga, men gärna vid någon sjö eller älv.

Kram på dig!!

Postat av: Lillemor

Publicerad 2011-03-25 10:31:28

Hej Pia!

Risböle ligger strax norr om Bjuröklubb.

Om du ska ha stuga vid sjö eller älv får du nog hosta upp en bra slant. I alla fall om du ska ha den i närheten av Umeå.

Såg på Blocket att det finns en vid Öreälven. Den var inte dyr ... men vet inte om man ser så mycket vatten.



I Storumans kommun har de ett jättefint med utsikt över sjön.

Varför inte Ö-viks kommun? Du kan ju kolla på Blocket om du hittar ngt.

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela