la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Umeå igen

Publicerad 2008-12-09 13:11:43 i Allmänt,



Idag har Anna namnsdag.
Anna eller Anne är ett kvinnonamn, med största sannolikhet med ursprung från den grekiska formen av hebreiska Hanna, och med betydelsen 'nåd' eller 'den benådade'.

Anna är bergsbrukets beskyddarinna.

Anna är ett av de vanligaste kvinnonamnen i Sverige och har haft flera popularitetstoppar under 1900-talet. Senast namnet var i topp var 1972, då det låg på andra plats i topplistan. Under 2000-talet har trenden varit avtagande. Den 31 december 2005 fanns det totalt 311 196 personer i Sverige med namnet, varav 121 549 med det som tilltalsnamn/förstanamn. År 2003 fick 3 075 flickor namnet, varav 395 fick det som tilltalsnamn/förstanamn,

Anna, kan inte räkna dem alla som jag känner. Så därför; ingen nämnd, ingen glömd.

Idag blir det Umeå igen. Jag brukar fara in en gång/vecka. Då shoppar jag litet och träffar nån väninna och går och fikar på något av de trevliga fiken som finns där inne. Efter det så hämtar jag maken och vi far hem tillsammans. Ofta blir det så att vi går ut och äter inne i sta´n. Det är alltid trevligt.

Idag ska jag titta efter Astrid Lindgrens kapitelböcker. Ska bara kolla deras nummer så ska jag beställa dem på AdLibris. Det blir mycket billigare. Jag köper en till dem var på födelsedagen och till jul från mig och farfar. Vi skriver i dem så de kan ta med sig sina böcker när de flyttar hemifrån. Dessutom får de en kaffesked i silver.

Jag ska också titta in på Lagerhouse. Vi behöver nya vinglas för de gamla "har tatt slut".


Girly Comments & Graphics



Det snöar så fint nu. Det skulle inte komma så mycket, men det som kommer är man ju tacksam för. Jag bara älskar när det är vitt och vackert ute och några grader kallt. Det är underbart att vara ute då. Och man känner sig så upplyft och renad när man kommer in igen.

Igår kväll så stickade jag rätt mycket på Elvis tröja. Han måste ha det när det är riktigt kallt ute för han har inte päls, utan hår. Det är som om vi skulle vara barhuvade ute, när det är kallt. Jag ska fodra den med fleece också så den blir extra varm.

Nu måste jag göra mig iordning så jag kommer in till sta´n någon gång.

Ha det gott alla vänner där ute i cyberrymden!

Varmgo´kramen från Stintan.

Älska din vän med ögonen öppna för hans fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela