la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Gästtoan - nu

Publicerad 2011-04-13 11:49:01 i Renovering i Robertsfors,


Så här ser det ut nu på gästtoaletten. Inget upphetsande precis.

Så har vi då kommit till gästtoaletten. Den ser inte så kul ut nu. Vi har tänkt förändra den helt och göra den litet spännande. Nu är det bara ett tråkigt badrumsskåp, för övrigt för stort för det lilla utrymmet, och ett vanligt tvättställ samt en toalettstol, som sett sina bästa dagar.

Vi har köpt  nytt redan och vi hittade det på IKEA redan förra sommaren. Tur att vi inte köpte det då! När vi var nere och hälsade på sönerna den 19:e mars så var vi in på IKEA för att köpa det och då var det 30%! Vi kunde knappt tro att det var sant. Allt vi köpte den dagen var det stor rabatt på. Vi hade ju handlat till Mon också.
Se http://angermanalvens.blogg.se
Lillången

Lillången badrumsskåp och underdel med tvättställ blev det. Det kommer att bli jättefint. Vi har också köpt en ny toalettstol, en Gustafsberg.

Tapeten gör att det kommer att bli jättespännande där inne. Den är Josef Franks Paradis. Körsbären i den är samma färg som golvmattan som redan finns där. Den behövs inte bytas ut.  Det kommer att bli läckert.

   

Mellan tvättstället och överskåpet ska vi sätta en glasskiva för att skydda tapeten. Det finns ingen dusch där inne så det går bra att ha bara tapet.
Jag är helt säker på att det kommer att bli bra och man vill ju att gästerna ska trivas också.

När allt är klart kommer jag att sätta in efterbilder här.

Varmgo´kramen till alla tappra!

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2011-04-13 12:47:38

Läcker tapet!! Smart att sätta upp en glasskiva så tapeten inte förstörs av vattenstänk!

Kram på dig!

Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Publicerad 2011-04-13 13:01:18

Hej Pia!

Ja, visst är den. Tänk att den är sedan 40-talet. Han gjorde läckra tapeter, han Josef.

kram

Postat av: Inger

Publicerad 2011-04-13 18:29:05

Spännande! Den tapeten var vi (jag)sugna på att sätta i köket, men det hade blivit för mycket i vårt stora kök. Den är SÅ vacker!Så kul att fixa i ordning gästtoan, du får uppdatera oss! Kram på dig!

Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Publicerad 2011-04-14 09:37:04

Ja, Inger ..jag tror inte att man ska tapetsera stora ytor med den.. i alla fall inte den svarta ..den finns ju med vit bakgrund också.

Jag ska uppdatera när det är klart :)

kram på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela