la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Pubafton

Publicerad 2011-04-02 13:16:30 i Teater/musik,



Igår anordnade teaterföreningen, där vi är medlemmar, en pubafton. Vi höll till i den fina matsalen i Folkets Hus i Robertsfors.  Det började kl. 18.30 med mat. Restaurangskolan hade lagat den och eleverna serverade. Vi åt en förrätt som bestod av en sallad samt räkor, hett kryddade med en chilisås. Det var mycket spicy. Till varmrätt tog vi en creolsk rätt: Gumbo


Gumbo

Det har vi aldrig ätit förut. Ingredienserna i den är grillat kycklinglår, en halv majskolv, sötpotatis i tärningar, chorizo, hårdstekt bacon, oregano, kummin, matolja, cayennepeppar, vitt vin, yoghurt, tomatpuré, hönsbuljong och svarta bönor. Till det serverades ett bröd bakat på bakpulver som mer smakade som en muffins. I den var det majsmjöl. Det var väldigt gott att doppa det i såsen.

Desserten blev pecanpaj med hemlagad vaniljsås. Vilken höjdare!


Pecanpaj


Vi fick väldigt trevligt sällskap till bords: Hans Lindgren med fru Gerit Wikström. Vi hade mycket att prata om.

Efter middagen började bandet, de OMUTBARA att spela. Det var jättebra musik. Det är ett band som spelar bluesrock eller bara blues.
.
 
de OMUTBARA

Tyvärr så måste jag säga att ljudnivån var alldeles för hög. Jag hade inte väntat mig att de skulle spela lika högt som på en konsert när det var en pubafton. Jag hade inga konsertproppar med mig och det visar sig idag. Jag mår inte alls bra. När man har en WAD-skada som jag har så tål man inte så högt ljud. Nästa gång det är pubafton ska jag intre göra om samma misstag. Det blir konsertpropparna i väskan.

Men i det stora hela så hade vi en helt underbar kväll!


Varmgo´kramen till alla tappra!

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2011-04-02 14:48:08

Oj vilken god mat! Kul att äta helt nya rätter. Gumbo har jag hört talas om, det fanns med i en bok om amerikanska södern.

Kram, Inger

Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Publicerad 2011-04-13 11:04:32

Aha, finns det en bok om söderna mat ... den måste jag köpa. Tack för tipset!

kram, Lillemor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela