la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Min Luhkka

Publicerad 2011-12-20 11:42:01 i Allmänt,





Jag behövde en ny vinterjacka och hittade äntligen en hos Fjällräven. Modellen heter  Luhkka  och är en vidareutvecklad version av samernas jacka, som de har nyttjat under flera hundra år. För mig är det viktigt att inte frysa eftersom jag har psoriasisartrit.

Men vad hände? Det gick inte att få tag på en enda i hela Sverige. Då höll jag på att deppa ihop. Ovanligt för mig.

Så fick jag en idé. Jag kollade på Tradera och där fanns det en! Glädjeskutt!

Jag lade ett sista bud på 300 kr över butikspris och jag fick den! Det skilde bara 25 kr till den som bjudit tillsammans med mig. Snacka om att jag var glad!

Om du vill kan du gå in på youtube och se på jackan.

Härliga bilder från vackra Lappland!

Tänd ett ljus och lår det lysa i vintermörkret! Nu vänder det!

  

Kommentarer

Postat av: wiper

Publicerad 2011-12-21 11:15:53

Vilken läcker jacka. Min man och jag köpte ofta förr Fjällräven som är en toppenkvaliet. 300 kr är rena fyndet och du är supersnygg i den.



Så här gör man för att få in klipp från Youtube:



1. välj en artist och låt som du vill ha



2. Klicka på "dela" under klippet till höger



3. Klicka på "Bädda in"



4 Kopiera den blåmarkerade inbäddningskoden



5. Sätt sen in den i ditt inlägg genom att klicka på html i menyraden och klistra sen in texten



Om jag har förklarat dåligt så återkom så kan jag formulera om mig lite



Ha en fin dag

kram

Postat av: Stintan

Publicerad 2011-12-21 11:43:37

Hej! :)



Du missförstod mig. Jag lade som högsta pris 300:- över butikspris som är 2700:- . Jag fick den för 2950:- Så det var ju inte billigt. Dessutom får jag betala frakt på 85 kr. Men det är det värt!

Och det är INTE jag på bilden fniZz



Ska prova din utförliga beskrivning. Tack!



Ha det gott! kram

Postat av: Kikkan

Publicerad 2011-12-21 20:38:46

Vilkem underbar jacka, en sådan skulle jag vilja ha. Fick mig att tänka på 'parkasarna' man hade på 60-talet. Ha en trevlig jul, min förkylning har gett med sig lite idag, hostar inte lika illa, men magmusklerna ömmar. Kramar ♥♥♥

Postat av: Stintan

Publicerad 2011-12-22 12:24:40

Kickan..



Ja. den är jättefin! Varm och skön. Man kan ha den på hösten också när det blåser snålt.



Vad bra att du känner dig litet bättre! Tyvärr kan jag inte säga detsamma. Men det får gå. Ska laga till honungsglaserade revbensspjäll idag som vi ska ha med oss på julaftonen. Ska även koka min mammas senap samt göra iordning vegetarisk "sill" , två sorters samt en vegetarisk sylta till makens äldste son, som är vegetarian.



kramen ♥

Postat av: optimist

Publicerad 2011-12-22 22:02:45

Ojoj, dyr jacka, men vad gör man. Jag kan förstå dig, fast det var dyrt. Den ser skön ut och är det förmodligen också.

Roligt att se dig här igen. Hoppas att allt är bra.

Vi har ju inte fått någon vinter här, lite pudersnö som ska försvinna till julafton. Min bor i Trehörningsjö har 60-70 cm snö.

Ha det bra.

Varm kram.

Postat av: Stintan

Publicerad 2011-12-23 10:14:08

Hej där, kära Optimist! :))



Jaa..här uppe måste man vara varmt klädd. Jag är ju ute mycket eftersom vi har hund.



Synd att ni inte får en vit jul. Det blir ju mycket ljusare ute om det är litet snö.

Hörde av din kusin Monika att de har en del snö där din bror bor. I Robertsfors har den gått ihop, men nog har vi i alla fall ca 20-25 cm i alla fall. Igår var det -10 och nu är det +2. Ur led är tiden!



Vill önska dig en God Jul och ett Gott Nytt År!

Varm vinterkram

Postat av: optimist

Publicerad 2011-12-24 10:26:22

Hej där!



Tittar in igen för att önska dig en riktigt GOD JUL.

Tänk att du känner min kusin Monika. Hälsa henne så mycket om hon nu kommer ihåg mig. Det var länge sedan jag flyttade hemifrån, närmare bestämt 50 år cirka. Vid vår kusinträff för en del år sedan i Kärrsjö kunde inte jag vara med för att min dåvarande man var dålig.

Varm julkram till dig.

Postat av: Kikkan

Publicerad 2011-12-25 17:32:14

God fortsättning på julhelgen, hoppas Ni har det jättebra. Här är allt bara bra, antagligen en fyrkantig mage med allt för mycket mat!!! I morgon börjar ett sundare liv igen!!!! Kramar, Kikkan ♥♥♥

Postat av: Stintan

Publicerad 2011-12-27 12:45:37

Optimist



Tack för hälsningen! Passar på att önska dig/er ett Gott Nytt År!



Ja, Monika och jag har ständig kontakt. Vi är ju svägerskor. Vi känner oss som systrar. :)

Det blir kanske någon ny kusinträff framöver så du får träffa henne. :)



kram till dig

Postat av: Stintan

Publicerad 2011-12-27 12:47:57

Kikkan...

Tack detsamma! Vi har det bara bra. Håller på att sätta upp pärlspont (fuskskivor, men ser ut som orginal) i köket på mon nu :)



Vi har också ätit för mycket men du..inte förrän efter nyår börjar vi dra in, va´?



Hälsa din gube :) ..min hälsar också

kramar

Postat av: Stintan

Publicerad 2011-12-27 12:48:47

Kikkan...

Tack detsamma! Vi har det bara bra. Håller på att sätta upp pärlspont (fuskskivor, men ser ut som orginal) i köket på mon nu :)



Vi har också ätit för mycket men du..inte förrän efter nyår börjar vi dra in, va´?



Hälsa din gube :) ..min hälsar också

kramar

Postat av: Kikkan

Publicerad 2011-12-31 14:39:06

GOTT SLUT på 2011 & ett riktigt GOTT NYTT 2012. Många kramar Kikkan ♥♥♥

Postat av: Skrivmoster

Publicerad 2012-01-03 10:37:15

Det är bara att gratulera dig till din efterlängtade jacka! Vill man ha en sak så kan det vara värt att satsa lite extra! Den ser härlig ut och jag tror du känner dig nöjd!!



Ha det gott min vän!

Postat av: Stintan

Publicerad 2012-01-03 10:49:27

Tack för det!

Jag känner mig jättenöjd. Den är så skön att ha på sig när jag ska ut i snårblåsten med Elvis. :)



Ha det bra! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela