la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Välkomnande hall

Publicerad 2011-10-17 14:25:07 i Vårt hem,

Jag tycker att det är roligt med heminredning. Fast jag möblerar sällan eller aldrig om. Men ibland åker något i alla fall ut och jag köper något nytt. Det nya jag har köpt den här gången är inte "nytt". Jag tycker om gamla saker också, som bekant.

I våras hade köpmännen här i kommunen Expo och då såg jag ett delbart, runt bord med sex ben som jag blev förtjust i. Vår blomsterhandlare hade gjort ett iordning den ena halvan med blommor och allehanda prydnadssaker. Jag frågade henne hur mycket hon skulle ha för bordet men hon hade inte tänkt på att sälja det.

När vi kom hem från mon efter semestern så skulle jag handla litet snittblommor och då frågade jag henne igen. Hon såg litet fundersam ut och sa, att samma dag så hade en annan kvinna frågat om hon fick köpa det. Hon skulle dock ha betänktetid. Elisabeth, som vår blomsterhandlare heter, trodde inte att jag skulle komma tillbaka för hon hade inte sett till mig på länge. Men jag förklarade att vi varit borta hela sommaren. Nåväl, jag fick köpa bordet. Men hur skulle jag få in det i bilen? Visserligen är det i två delar, men ändå. När jag kom ut med den andra halvan så kom Melker, vår präst. Jag sa: "Du kom som en räddande ängel Melker!" Han hjälpte mig in med den andra delen. Tur att man har en stor bil och är kompis med prällen!



My Toyota is fantastic!

Jag hade tänkt ha bordet i hallen så man ser det när man kommer in till oss. En hall ska vara välkomnande.

Så här blev det. Nu ska vi bara tapetsera om i hallen/köket eftersom de sitter ihop. Tidigare ägare hade satt upp den här gula, randiga tapeten men varken jag eller maken tycker om gult på väggarna.



Hallbyrån med spegeln som stod där förut ska stå i den lilla hallen när vi tapetserat, målat och lagt golvet klart där.  Det är inte långt borta nu för vi kommer inte att fara ner till mon så ofta framöver.

Den andra delen ställde jag i öppningen mellan köket och vardagsrummet.





Det binder ihop den litet romantiska stilen med vardagsrummet.

Var jag ska ha de här borden när vi flyttar till Mon har jag inte funderat ut än. Det är ju litet mindre där än här hemma. Jag kan säkert finna en plats till en del i alla fall. När vi är klara med utbyggnaden där nere är det ju inga problem.

Tänd ett ljus i höstmörkret!

Ha det bra nu och en stor kram från mig!  

"I ett soligt sinne är det alltid sommar"
 © Lillemor




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela