la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Maken bara drog ...

Publicerad 2012-02-04 18:48:00 i Allmänt,

 
 



Igår eftermiddag bestämde vi oss för att maken skulle fara ner till vårt hus nere vid Ångermanälven. Han är elingenjör och väldigt duktig. Han har installerat en massa tekniska grejer för värmens skull. Vi får ett larm, ett sms, om det blir för kallt i huset och då kan vi själva hemifrån ställa in hur många grader vi vill att det ska öka till. I höstas satte vi in en luftvärmepump och han var litet osäker på hur det larmet fungerade så han tyckte att det var lika bra att fara ner. Vi hade sett att det var -30 där nere och man vet ju aldrig. Inte alltid kan man lita på tekniken. Men det var helt OK sa han när han ringde igår kväll efter det att han kommit fram. Huset ligger 24 mil från oss.

Jag stannar hemma för att elda. Här är det -31 idag.

Maken ska passa på att måla trappan vit upp till övervåningen. Nu är den brun och inte vidare tjusig. Det passade bra för vi kan inte ha med våra fyra katter och hunden när den ska målas. Annars går det ju bra när jag ska börja måla stolar. Jag tar bara ner dem till källaren. Kökssoffan får stå i köket när den ska målas. Katterna kan ändå inte förstöra något då för vi tar bort sofflocket. Om de hoppar ner i soffan gör ju inget för jag ska ju inte måla på insidan.

Det blev en del lax kvar från igår så jag skickade med maken en matlåda till middagsmat idag och jag ska också äta av den. Jag älskar lax. Man kan göra så mycket gott av den. Kall, inkokt lax är en favorit.

Har syndat litet idag när jag tittade på TV. Jag tog 3 kakor. Men jag har ändå kvar på pp. Jag måste nog ta de där kakorna och toscan samt bullarna och gå ut med dem i frysen inne i garaget. Annars blir jag frestad.
De är ju bara så underbart gooooda!



Vackert, men isande kallt! Badtunnan är översnöad och övergiven. Det får allt bli litet varmare ute innan vi börjar bada i den igen. Den ska få hänga med ner till mon. Kanske redan till sommaren.

Så här kan det se ut på vintern när vi badar. Man får bara inte ta på en toppluva för värmen går ut ur kroppen genom kroppen. Det vore inget bra. Härligast är det på kvällen när man kan tända ljuslyktor och sätta på rampen. Det blir så mysigt då.



Här badar mmina barn och barnbarn. Juldoppet.

Ha en fin lördag och sköt om dig!
kram

 

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela