la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

... mer flytt ...

Publicerad 2012-02-22 12:50:36 i Allmänt,

Vi börjar med att lyssna till Leonard. Det lugnar.



Så fick vi då veta att vattenskadan var mer omfattande än de hade trott. Igår flyttades resten av bohaget hit till lägenheten vi hyr på den lilla idylliska platsen Fredriksfors, 1,7 km utanför samhället. Nu har vi fullt med kartonger här igen! Men innan vi somnade igår sa jag till maken att jag ska se vad som är i dem. Finporslin och sånt som vi inte använder varje dag åker in i förrådet. Det finns ju ingen anledning att packa upp dem nu. Vi tänker ju försöka att passa på sälja huset nu istället för senare när vi ska flytta ner till mon. Jag satte in en annons förra tisdagen och på onsdagen fick jag napp. De verkar vara seriösa. Men vi får se. Om det inte lyckas så får vi packa upp dem när vi kommer tillbaka.

Nu vräker snön ner här igen.Vi har säkert 1,2 m i snödjup nu så man kan tycka att det räcker. Men man råder inte över kung Bore. Gumman Tö har inte visat sig här hos oss än.

Det tråkiga i hela kråksången är att jag har så ont i kroppen och är så ljus-och ljudkänslig så jag inte orkar fara och sjunga med min gospelkör ikväll.

Jag hoppas att jag ska vara bättre på lördag när vi ska se musicalen "I hetaste laget" som vår duktiga musik-och teaterförening har satt upp. Då kommer en av mina allra bästa väninnor från Forsås i Ramsele hit och på söndagen ska vi fara till Brån I Vännäs för att lära oss att karda och spinna. Jag har fått samojedull från Boris och hon har egna får och tar med sig ull. Det ska bli jätteroligt! Jag har länge sett fram emot det här. En väninna härifrån Robertsfors kommer också med.




Ha det så gott, kära vänner!

Varmgo´ vinterkramen till dig från mig

Kommentarer

Postat av: Kikkan

Publicerad 2012-02-22 19:56:08

Vilken osis att vattenskadan är värre än man först trodde. Hoppas Ni får huset sålt snart.. Tråkväder här idag men med många plusgrader.. Var ute med mina "Rhodos" sandaler en stund idag, efter en omgång hos en 'nagel-bar' för pedikur. Sitter nu här hemma med knallröda tå naglar. Var ute på lunch med goda vänner, min lilla gubbe ♥ fyller år, men vi firar inget idag. För ett år sedan blev han jämngammal med Din och då hade vi kalas ett par veckor senare i.o.m. att vi var bortresta på hans 60-årsdag. Låter spännande att karda & spinna. Ha en bra fortsättning på vad som är kvar av denna vecka. Kramar ♥♥♥

Postat av: Signhild Skrivmoster

Publicerad 2012-02-23 08:27:24

Det blev mycket med denna vattenskada för er! Hoppas att ni får huset sålt när ni ändå har flyttat! Inte vill man åka som en jojo mellan flera boenden ...



Var rädd om dig och ha så trevligt i det du planerar! Kramar!



Musiken fanns där inte tyvärr ...

Postat av: Stintan

Publicerad 2012-02-23 10:27:03

Hej Kikkan!



Ja, visst var det otur, men nu blir ju allt helt nytt. Först trodde de ju att de skulle klara tvättstugan. Men det gör inget för det blir inget dyrare för oss i alla fall. :) Vi är bra försäkrade med en extraförsäkring.



Äh, vad fin du ska vara nu då! Vad kul att gå ut på lunch med vänner!



Ja, jag ser verkligen fram emot det + att min sedan många år väninna kommer hit. :)



Kram till dig vännen

Postat av: Stintan

Publicerad 2012-02-23 10:28:38

Skrivmoster...



Tack, kära du!

Det ska bli så kul.



Vad konstigt att du inte kan höra musiken. Det kan jag på min dator.



kram

Postat av: Signhild Skrivmoster

Publicerad 2012-02-23 21:03:11

Nu Lillan kan jag höra låten, som är min älsklingslåt! Jag ryser i hela kroppen! Tack för att du la in den!



Ha det bäst vännen!

Postat av: Stintan

Publicerad 2012-02-23 21:44:11

Skrivmoster



Bra!!! Antar att det är Halleluja du menar :)

kram till dig Sigge

Postat av: optimist

Publicerad 2012-02-24 16:29:30

Men så jobbigt. Klart att det tar på krafterna för dig, allt detta.

Hoppas att det går bra med försäljningen och att allt löser sig till det bästa.

Var det Vännäs du skulle till? Jag har lite svårt att läsa den vackra stilen. Jag har en syster som bor i Vännäs så jag har varit där.

Kram till dig och krya på dig.

Postat av: Stintan

Publicerad 2012-02-25 11:36:15

Optimist...



jaa.. det gör ju det.

Om vi inte får sälja nu så gör det ju ingenting. Vi har tid på oss. Ska ju inte flytta ner till mon än.



Ja, vi ska till Vännäs i morgon. Det var som 17! Kul att du också varit där. Och att min Monika har en kusin där också.



Tack för kramen. Jag ska göra mitt bästa :)



Varmgo´ vinterkramen till dig.

Postat av: wiper

Publicerad 2012-02-26 12:36:13

Tack för din värmande kommentar under min bloggvila. Jag gillar verkligen Leonard Choen så nu fick man njuta lite.



Stackars er alla vad ni råkat ut för. Jag hoppas allt skall ordna upp sig för detta var ingen höjdare. Skönt att du haft nåt kul att se fram emot och att musicalen var bra. Jag har haft släktigar i Vännäs förut.



Sköt om dig

varm kram

Postat av: Stintan

Publicerad 2012-02-28 09:57:09

Vad roligt att du tycker om honom du också.



Ja, musicalen var toppenbra! Jag har skrivit om den i bloggen.

Vännäs visade sig i bästa vinterskrud: mycket snö och solsken. :)



kram på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela