la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Eftertankens kranka blekhet ... eller?

Publicerad 2012-01-30 12:40:45 i Allmänt,



I lördags gick så kalaset av stapeln. Flaggan var hissad, borden var dukade, kakorna, bullarna och Toscan upplagda på fat, kaffet färdigt och tårtorna smörgåtårtorna stod där i all sin prakt när gästerna började anlända. Underbart!

Erkännas ska att jag hade nyss fått håret klart med fönen och hoppat i finkläderna. *skrattar* Jag tror att hur mycket tid man än har så är det alltid något som ska fixas in i det sista. För maken var det att tända marchallerna ute och alla ljus och värmeljus inne. Men jag tror i alla fall att vi inte såg jäktade ut inför våra gäster.

Det var många som kom och det var ju trevligt. Några fick lämna återbud p.g.a. sjukdom. Mina barn kunde inte komma för de har långt att åka och så har de ju småbarn och inte så lätt att bara dra iväg så vi ska fira nere hos dem i Sundsvall längre fram. För våra vänner nere från mon, där vi har vårt fritidshus, ska vi också ha en fest så småningom. Det blir bra.

Några tulpanbuketter fick följa med de sista gästerna hem. Jag tål tyvärr inte tulpaner. De är så vackra ... men ... Ville ju inte skicka tillbaka dem till givarna utan det fick bli till några andra. Så där i förbigående ska jag säga till dem som kom med dem att jag älskar tulpaner men att jag inte tål dem. Jag har en vacker silverkanna och i dem har jag vita tulpaner. Vackra, vita sidentulpaner. Kostade skjortan, men jag njuter av dem ändå fast de är fejk. :))

Vi var jätteslöa hela dagen igår. Det tar på en lathund att ställa till med 60-årskalas! Är innerligt glad att jag beställde den stora smörgåstårtan. Det räckte med att göra den vegetariska. Den blev jättegod. Ska även nämna ... så där i förbifarten ... att jag fick jättemycket beröm för mitt kakbak. :) Det var ju roligt att få en stjärna i kanten. Maken skojade och sa, att det doftar så gott av mors bak, Lillemors (som jag ju heter). Alla skrattade åt det gamla skämtet.

Jaha, så blev det då smörgåstårta över (kakorna snabbade jag mig att frysa in) så vi åt det både till frukost och till sen lunch igår. Det blev ingen middag utan bara några kex med ost igår kväll. Vi stoppade i oss litet godis också under dagen. Men egentligen har jag inget dåligt samvete. Det händer ju inte så ofta att man har ett sådant här kalas. Det som grämer mig är att jag startade en utmaning. Det skulle jag ha gjort nästa vecka. Men ... OK ... skadan är redan skedd och roligt hade vi!

Sköt nu om dig och stor, varm vinterkram från mig.

Kommentarer

Postat av: Kikkan

Publicerad 2012-01-30 21:59:13

Låter ju hur trevligt kalsa hos Er som helst... Här blev det Haggis idag igen för gubben's del. Jag stack iväg till "tjockis-klubben" istället och åt lite krabbpinnar, ett kyckling ben & ett kokt ägg ikväll, så nu ä det 'back to normal'. Vårt kalas blev också toppen trevligt i lördags, men vi var bara 9 st. Kramisar ♥♥♥

Postat av: wiper

Publicerad 2012-01-31 09:13:43

Vad härligt det lät med ert kalas och vad mycket gott bröd man blev frestad av ;) Ja du man känner sig aldrig riktigt klar när man väntar på folk. Grattis till 60-åringen. Härligt att gästerna gillade dina fina bakverk. Härligt att det blev så lyckat



Ha en fin tisdag också

kram



Postat av: Stintan

Publicerad 2012-02-01 17:36:14

Kikkan ...



Tjockisklubben? Vad är det? Viktväktarna?

Vad roligt att ert kalas också blev bra! :)

Jag håller så smått på att hämta mig från vårt skrattar Det tog på må du tro!



Varma kramar till dig vännen



Postat av: Stintan

Publicerad 2012-02-01 17:38:52

wiper ...



Jag har hälsat :) Han blev glad och tackar.

Allt blev så lyckat så det känns fint att jag kunde ordna det så bra åt min gube.



Ikväll ska jag sjunga igen. Sjunger gospel.



Kramen till dig och hoppas att du känner dig bättre!

Postat av: optimist

Publicerad 2012-02-02 14:19:11

Oj så mycket gott och så duktig du är. Jag är helt borta vad gäller allt i köket, utom att diska, det kan jag.

Så här blir det tyvärr inga kalas.

Stort GRATTIS i efterskott till din man.

Såg att du räknade points. Går det bra, är det något som du kan rekommendera? Jag tycker att det verkar svårt och jobbigt.

Ha det bra och var rädd om dig.

Stor varm kram.

Postat av: Stintan

Publicerad 2012-02-04 18:10:06

optimist..



Inte då! Det är ju bara att följa recepten :)



Jag gillar att laga mat..däremot bakar jag sällan utom till kalas..till jul gör jag just inget för då har man så mycket mat så man vill inte ha just några kakor



Maken tackar och bockar för gratulationerna!



Det går bra att räkna points. Det kan jag verkligen rekommendera om du behöver gå ner i vikt.



Sköt om dig!

Varmgo´vinterkramen från mig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela