la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Stickat

Publicerad 2012-01-26 17:34:46 i Allmänt,

Jag undrar om det är någon fler som, liksom jag, gillar att sticka?
Nu har jag stickat fyra sådana här tröjor till mina fyra barnbarn, som alla är pojkar. Det har varit jätteroligt för det är så mycket mönster så det har varit en utmaning. Men när jag hade stickat en så var det inte svårt längre. Det gick som en dans.

Mina söner har två barn var och deras mammor tyckte att det skulle vara häftigt om de alla fick en likadan tröja. De bor bara 250 m från varandra och de har stugorna alldeles i närheten av varandra också. Tröjorna kommer att bli bra att ha när de är ute vid havet och annars också för de är varma och sköna.

Det här är Leo och han är 4 år. Jag skickade ner tröjan till honom för ett litet tag sedan och då fick jag ett mms med texten: "Tack farmor! Tummen upp!"
Du kanske ser att han är rödprickig i ansiktet? Han hade vattkoppor när fotot togs. Stackar´n! Han hade tröjan på sig hela dagen och ville inte ens ta av sig den när han skulle bada på kvällen. Men det måste han ju så klart. Det var ett bra betyg till mig.

Ha det nu så bra!

Tänd ett ljus i vintermörkret!


Kommentarer

Postat av: optimist

Publicerad 2012-01-26 19:46:15

Stilig liten ung man.

Stackar´n, klådan är inte rolig, jag har haft vattkoppor, så jag vet.

Men du, vad du är duktig att sticka, det blev ju perfekt storleksmässigt, och även snyggt. Förstår att han inte ville ta av sig den.

Har du mycket snö hemma hos dig? Min bror i Tre-sjö säger att det är cirka en meter snö där.

Ha det bra och kul att höra av dig.

Kram.

Postat av: Stintan

Publicerad 2012-01-26 20:15:25

Ja, han är fin! Han hade det så besvärligt för han hade så mycket utslag. Men han är en tålmodig ung man. Klagar sällan.



Ja, vi har mycket snö men det är nog inte riktigt en meter. Skulle tro att vi har ca 70 cm och det är ju mycket det också.



kram

Postat av: wiper

Publicerad 2012-01-26 21:36:05

Svar: man går in på deras facebookssida och skriver det som ett meddelande som skall finnas längst upp. Jag gjorde misstaget och skrev som en kommentar först.



Tröjan är jättefin och vad duktig du är. Jag kan inte sticka för jag har en nackskada och jag har aldrig varit bra på det heller tyvärr. Dina barnbarn måste ha blivit jätteglada. Vad fin han är i sin tröja men stackarn som har vattkoppor.Du är verkligen superduktig den ser så välstickad ut och snygg



Hoppas du har en fin kväll

kram

Postat av: wiper

Publicerad 2012-01-26 21:44:17

Svar 2: Det är inte vår å som vi hade nedanför vårt hus förut utan detta är Lagan som inte ligger långt från vår lägenhet så jag har hittat ett nytt favoritställe ;)) Där ligger även Butik Ingelund och det finns massor av fina gångstigar.



kram

Postat av: Kikkan

Publicerad 2012-01-26 21:46:47

Vilka fina tröjor Du har stickat, min svärmor stickade mycket i dessa kabelknit mönster & jag bad om en knallröd knäppkofta lite längre modell & med ett par fickor. Är jätteglad för den. Av det överblivna garnet blev det en liten kofta med huva till ett kusinbarnbarn. Min guddotter fick flera marinblå (till skoluniformen) plus vanliga i den färgen Du har använt, när hon var yngre. Tack för kommentaren inne hos mig, nytt lapptäcke blev klart i förrgår>>> Kramisar ♥♥♥

Postat av: Gudrun Eriksson

Publicerad 2012-01-26 23:13:24

Jättefin tröja.Det är roligt när det uppskattas och speciellt av barnbarnen. Själv klarar jag inte stickning för nackens skull. Konstigt att det inte blir samma vid symaskinen men det är väl tyngden från arbetet som gör att det inte funkar

Postat av: Stintan

Publicerad 2012-01-27 10:06:11

wiper...



Tack för berömmet! Jättefint ställe du har hittat! Eftersom det strulade med vart jag skulle skicka svaret så hann jag inte. Någon minut för sent bara. Men det är OK. dagens tävling har jag inte tid att hålla på med. Jag har suttit en stund men nu ger jag upp. :)



Jag har ju också en whiplash. men en sjukgymnast har lärt mig hur jag ska sitta för att det ska funka :) Men jag kan så klart inte sitta för länge.



Idag blir det städning här för i morgon är det kalas! Maken fyller 60!



Helgkram

Postat av: Stintan

Publicerad 2012-01-27 10:08:31

Tack Kikkan!



Du är säkert jättefin i rött. :)

Hinner inte skriva mer nu. Ska städa :)

Ikväll ska hela huset skina för i morgon smäller det! skrattar



Helgkramen

Postat av: Stintan

Publicerad 2012-01-27 10:10:34

Gudrun...



Tack för det! Som jag skrev längre upp så har jag fått lära mig av en sjukgymnast hur jag ska sitta när jag stickar. Anything goes :)



Helgkramen till dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela