la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Änglar ... finns dom?

Publicerad 2012-11-11 11:37:00 i

Det är klart att de finns.
Jag hade en egen skyddsängel när jag var med om bilolyckan. Det var ett under att jag klarade mig. Jag var t.o.m. med i Hemmets Journal, där de hade ett återkommande tema som kallades "Mirakelräddad".
Efter olyckan fick jag min första ängel. När man kommer hem till mig i Robertsfors eller nere på Mon så kan man tro att jag samlar på änglar. Men det gör jag inte. Jag bara får dem av vänner. Jag har några gånger frågat varför jag får just en ängel och då får jag till svars:"Därför att du är en ängel". Så glad man blir då!
Det här var den första jag fick. Min allra bästa vän förärade mig den. Den sitter på en hylla i vardagrummet och ger mig slängkyssar. Den betyder väldigt mycket för mig.
Den här sitter uppe på vitrinskåpet i köket. Den har jag fått av min yngste son i julklapp en gång. Han och hans fru var ute och handlade julklappar när han plötsligt sa: "Titta, här är mamma! Rund, ljust, långt hår och ser go´ och glad ut."  Fantastiskt roligt tycker jag. Den hade från början sin plats i stugan i Gavik men efter försäljningen av den fick den flytta hem hit. Den passar så bra där uppe på skåpet.
På en annan hylla i vardagsrummet finns dessa.
De här sitter ovanpå det gamla fönstret som står på bordet i hallen.
De här hade vi över sängen förut. Men när vi hade gjort en fondvägg där så syntes de inte så de fick vara i hallen de också.
De här står på bordet i hallen.
Jag har flyttat om litet sedan detta foto togs. Kan inte ta ett nytt ny för vi håller på att tapetsera om.
"Jag har gömt mig i köksfönstret"
En riktigt modern ängel.
Det här är ingen ängel men väl en vätte som vaktar ingången till vårt hus. Han sitter i fönstret i hallen. Honom ska man vara snäll mot och stryka på honom ibland och tala om att han gör ett väldigt fint arbete. Inga obehöriga har då hittills kommit in i vårt hus.
 
Skulle han i fönstret misslyckas så har vi garderat oss med en i köket också. Man vill ju vara på den säkra sidan. Vättarna har jag köpt själv för de är ju inga änglar precis. Jag har läst att de kan vara riktigt elaka om man inte är snäll mot dem.
 
Mestadels så är det ju bara känt folk som kommer. Men dörrarna är ändå alltid låsta hos oss.
 
 Om du försöker ignorera en knackning på din dörr, skrik då inte 'Nej!' när någon frågar: 'Är det någon hemma?'.
Han är härlig Nalle Puh!
 
Till slut så vill jag gratulera alla pappor idag.
 
Sköt om dig där ute!
 
 

Kommentarer

Postat av: wiper

Publicerad 2012-11-11 14:37:11

Tråkigt att du varit med om en bilolycka men så härligt att du blev mirakelräddad, då förstår jag varför du fått så många änglar för du har nog en skyddsängel. Du har placerat ut dom så snyggt också. Jag har en Christina Scollinängel som jag köpte på hennes Änglabod för ett antal år sedan. Nalle Phu är härlig ;)

Ha en fortsatt härlig dag
kramar

Svar: Hej där M!Du har ju skrivit 2 ggr så dina inläggg kommer fram till mig, trots att du trodde att de inte gjorde det.
Men visst känner du igen mig? Jag är ju Lillemor som har "Huset vid Ångermanälvens strand"

Jag har aldrig varit i Christinas Änglabod. Nästa gång jag kommer till Stockholm ska jag gå dit. Visst ligger den i Gamla Stan?

Ha det bra! kram // Lillemor
Stintan

Postat av: Inger

Publicerad 2012-11-11 14:54:27

Jag blir alldeles varm i hjärtat av alla dina änglar. Men varmast blir jag av dina vaktarvättar!
Du har så trivsamt hemma Lillemor, varmt och skönt.Någon gång då vi är på väg uppöver, ska vi komma in o hälsa på.
Kram till dig från mig, Inger

Svar: Tack Inger!Du är så rar! Ja, visst är vättarna fina!
Vi behöver ju inte vänta tills dess. Ni kan komma och hälsa på på Mon och vi skulle kunna komma in och hälsa på när vi ska ner till sönerna. Om ni vill? Eftersom vi känt varandra på nätet i så många år så vore det roligt att träffas IRL. Vi har ju också en gemensam vän. :)

kram till dig och Bengan
Stintan

Postat av: Maya

Publicerad 2012-11-11 16:03:25

Änglar, javisst finns dom!!! Jag hade också en änglavakt i min bilkrasch. Jag tror också på änglar, eller att våra nära och kära ändå finns kvar ibland oss även om de lämnat jordelivet. Det kommer ett och annat blogginlägg om det på vår blogg framöver...

Och lustigt nog kallar några vänner mej för "Ängeln" :)

Ha en fin söndagkväll!
Kram!

Svar: Vi har visst många beröringspunkter:Vi gillar båda turkos, du är lika gammal som min äldste son, vi kallas för ängel båda och vi har båda en whiplashskada. Kanske finns det fler?

kram
Stintan

Postat av: wiper

Publicerad 2012-11-11 18:12:59

Det kom tydligen in ändå och det var konstigt för det brukar inte göra det när jag inte kommer tillbaka till bloggen efter att ha skickat kommentar. Jag blir inte klok på detta ;)) det har varit problem på flera bloggar men sen har det börjat funka igen. Jag tog bort mitt inlägget ang detta för det är ju onödigt att det blir kvar när det ordnat sig.Ja jag vet vem du är.

Jag tror inte hon orkar driva änglaboden längre utan har bara poesiaftnar där numera. Hon säljer nog på nätet istället.

Ha en fin kväll

Kram

Svar: Ja, ibland blir det konstigt när man är på nätet.Jag hade problem med några bilder jag skulle lägga in under "Min bilder" från g-mailen. Men då visade maken vad jag hade gjort för fel och då funkade det.
Förut sa jag alltid. "Man lär så länge man har elever."
Nu säger jag: "Man lär så länge man lever"

Ska gå in på nätet och se vad hon har. Men jag köper inga av princip. :)
Men kan ju alltid visa maken sidan, eller hur?

Ha en fin kväll själv!
kram
Stintan

Postat av: wiper

Publicerad 2012-11-12 11:15:18

Vill bara önska dig en fin början på veckan och tacka dig för dina härliga kommentarer

kram

Svar: Tack, kära du!
Trevlig vecka till dig också!

kram
Stintan

Postat av: skrivmoster

Publicerad 2012-11-12 12:37:59

Oj så många fina änglar du har och så smakfullt allt är placerat! Jag har också många men inte så många framme nu som förr. Älskar faktiskt änglar!

Jag läste om dig i HJ och det var både roligt och oroligt ... Man får vara glad över att det ändå gick så som det gick.

Du är positiv och tar allt efter förmåga och ser ljust på det mesta. Det är en bra förutsättning.

Kram till dig "gamla" vän!!

Svar: Vad roligt att du skriverhär inne hos mig också! :)
Ja, jag tycker om mina änglar. Några har tyvärr gått sönder efter katternas framfart. De är ju överallt *skrattar*.. ibland tror Elvis att han är katt han också och tar sig upp på matborde via en stol. Sedan vågar han inte gå ner utan står där och gnäller. Visst är han söt?

Ja, visst är jag glad att allt ordnade sig. Men jag har ändå fått lida av det. Men det tar vi inte upp nu.

Kramar tillbaka till dig. :)
Stintan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela