la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Gästtoan efter renoveringen

Publicerad 2012-11-10 20:23:00 i

Jag har ju berättat förut vad vi skulle göra med gästtoan här i Robertsfors. Kommer du ihåg hur det såg ut?  
 
Inget kul alls.
. Men så fick vi ju en vattenskada och då ändrades planerna litet grann. Både väggmaterial och golvet betalades av försäkringsboalget.
 
Så här blev det färdiga resultatet:
 
 
 
Tavlan på väggen mitt emot toalettstolen.
 
 
Vi uteslöt Josef Franks tapet Paradis på svart botten.
Varför skulle vi sätta upp den som kostar 850 kr/rulle när vi kunde få det inpå försäkringen? Först hade vi tänkt sätta upp den i gästrummet på Mon, men eftersom det ligger åt norr så insåg vi att det skulle bli för mörkt inne i det lilla rummet. Visserligen hade jag ju kunnat sätta upp tunna, vita gardiner men näää... Det hade inte blivit bra. Så jag annonserade ut rullarna på Blocket och de gick på en gång. Josef Franks kollektion är inne nu.
Vi ska ju sätta upp hans Eldblomma i en del av hallen, just när man kommer in.
Det kommer att bli jättesnyggt!
 
Du, som läser båda mina bloggar, undrar kanske varför vi gör oss för så mycket när vi ändå ska flytta ner till mon så småningom. Men vi vill att huset ska vara totalrenoverat när vi lämnar ut det till försäljning under våren 2013. Den som köper ska bara kunna flytta in. Vi tror att det är viktigt här i Robertsfors. Det är inte så lätt att sälja hus här och vi vill att det ska vara så attraktivt som möjligt.
Nu har vi ju fått så mycket nytt i huset. Jag kommer att blogga om det framöver.
 
Sköt om er där ute!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Maya

Publicerad 2012-11-11 16:00:00

Ååååååååååååh så snyggt Ni fick i toan! Jag bara älskar mattan, självklart för färgen men också för att jag själv hade velat ha en såndär matta, tycker den ser cool ut! Får väl försöka övertala sambon att lägga en sån i vårt relaxrum (bredvid bastun) för där har vi inte bytt matta än (annars har vi nog renoverat nästan hela villan). Me like your toilet :D

Svar: Hahaha, jag förstod väl att du skulle gilla den!Du älskar ju turkos. :)
Tyvärr har vi inget relaxrum utanför bastun. Där är badrummet. Ska blogga om det också.
kramen
Stintan

Postat av: skrivmoster

Publicerad 2012-11-12 12:39:34

Som sagt ... väldigt smakfullt och fint inrett! Där skulle man nog kunna fastna en stund ... :))

Syns att du älskar detta med inredning.
Kram vännen!

Svar: Tack för dina fina ord! :)
Om du har läsglasögonen på så kan du ju stanna för det finns en hel del fina heminredningstidningar där inne... och några ICA-kuriren.

kram
Stintan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela