la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

I goda vänners lag

Publicerad 2012-11-10 16:38:00 i

 
 
 Så här ser det ut på vintern... 
 ... och här grillas det på sommaren. 
 Igår hade jag ingen lust att laga någon middag. Ibland är det bara så. Eftersom jag är hemma på dagarna och maken jobbar så är det ju jag som lagar veckans middagar och matlådor. Han kommer inte hem förrän 18.30 måndag-torsdag och 17.30 på fredagar. Han jobbar inne i Umeå och åker buss emellan. Så ibland blir jag så innerligt less på matlagning. På helgerna brukar vi dock hjälpas åt. Det är inte det att jag inte kan laga mat men du förstår säkert vad jag menar.Oftast gillar jag att experimentera men eftersom jag inte är frisk heller så tryter orken stundtals.
 
 Jag mailade maken och frågade vad han tyckte. Vi har ett trevligt ställe här i Robertsfors som heter Ceylon Café. Det är inget café utan en restaurang. Hon som äger stället är från Sri Lanka. Hennes syster kockar åt henne.
 
För någon vecka sedan hade de besök av Lill Lindfors och Reuben Salmander.
 
 Den &.e december 2011 var Nanne Grönvall där med sällskap.
 
 Här är Juliana, ägarinnan, med Nanne.
 
 Jag ringde till goda vänner till oss och frågade om de ville följa med oss. Klart de ville! När vi bodde här i Robertsfors förra gången så var vi närmaste grannar. Det är så roligt att träffa dem för samtalet flyter alltid så lätt och vi skrattar mycket när vi är tillsammans.
 
Till förrätt åt vi kycklingsoppa.
 Huvudrätten blev chicken nuggets med ris och sötsur sås.
 
 Inte hade vi tänkt äta någon dessert men då frågade Juliana om vi skulle ha glass och friterade bananer. Så det fick bli så.
  
 Tur att man kan sitta länge och äta om man har trevligt sällskap. Men helt klart blev det mycket. Fast det är ju inte var dag man äter så mycket. Idag har jag hållit igen. 
 Juliana gör fantastiska smörgåstårtor också. När maken fyllde 60 år i januari så beställde vi 2 stora tårtor av henne. De var underbart goda!
 
Sköt om dig i vintermörkret!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela