la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Städdag

Publicerad 2012-11-13 11:30:00 i

Idag ska jag göra något som inte är så kul. Tycker jag i alla fall. Men det kanske blir roligt när det är klart. Så brukar det ju vara.
 Jag har länge tänkt ändra om i skåpen här hemma. Inte i köksskåpen för de är ordnade så att de ska passa mig.  Jag kan inte arbeta med armarna över huvudet så det jag behöver mest det ska vara längst ner. Om jag ska ha något längre upp får jag kliva på en stege.  
Nej, jag ska flytta linneskåpet från hallen ut till tvättstugan. I f.d. linneskåpet har jag redan lagt in en hel del av mina kläder. Så det är klart. Men inne i gästrummet/mitt arbetsrum ligger fortfarande en hel del av sänglinnet kvar på bäddsoffan, som inte är ihopbäddad sedan äldste sonen var här och sov över för ett tag sedan. När jag är klar ska jag städa där inne också.
 
Shame on me!
Ser att några riktigt fula påslakan ändå finns kvar. De får nog hamna längst in i linneskåpet. Vi har ju så mycket sängkläder för det finns en hel del nere på mon också. Men visst är det så att vissa blir favoriter? I alla fall är det så för mig.
 
Men nu har jag duschat och ska ut med hunden först. Man måste ju samla krafter.
 
Många rusar genom livet med högsta fart
men tänk på att du inte kan leva det i repris
livet kan vara helt underbart
stanna upp innan du hamnar i en kris!
 
Njut av alla tillfällen du får
utan att ha dåligt samvete
då glädjen för dörren står
livet består inte endast av arbete.
© Lillemor
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: wiper

Publicerad 2012-11-13 16:46:08

Vad härligt att få så mycket gjort. Jag kan inte heller stå och arbeta med armarna över huvudet så jag får stå på stege ;) Jag har nyss själv rensat upp i linneskåpet efter att det sett ut som kaos.

Vad bra skrivet av dig längst ner. Så är det verkligen och jag har själv arbetat för hårt så kroppen har tagit stryk och jag gick in i väggen. Önskar att man visste förut vad man vet i dag.

Ha en fin kväll
kram

Svar: Ja, det känns skönt att ha det gjort. Nu kan jag andas ut litet.Visst är det skönt när man får ordning i skåpen?
Själv förstår jag inte att jag inte flyttat linneskåpet dit ut tidigare. I det skåpet var det egentligen bara en massa skräp som kunde rensas ut. Och det som skulle vara kvar lade jag i skåpet där jag har tvättmedel och rengöringsmedel.
Vi hade inte något egentligt städskåp så dammsugaren stod ute i tvättstugan. Nu har jag hängt ut ytterkläder som inte ska användas nu i vinter i förrådet. Då fick jag plötsligt ett tomt skåp. Vi har två hallar så det är inget problem att hänga vinterytterkläderna i någon av dem. Vi har mest våra i "Personalingången".
Nu har jag ett fungerande städskåp i hallen också. Där har jag strykbräda, strykjärn, dammsugaren och litet annat jag/vi behöver. Jättebra!

Tack! :) Ja, man ska vara rädd om sig.
Janssons frestelse är i ugnen och det doftar så gott.

ha en fin kväll du också! kram
Stintan

Postat av: Kikkan

Publicerad 2012-11-13 20:17:26

Va duktig Du är att dona & greja, Du gör allt så fint, ska kolla igen hela meddelandet senare..här sys det bara, men det ska väl lugna ner sig lite i början av December. Kram Kikkan

Svar: Inte alls Kikkan! Du blir bara förledd. Det har tagit mig evigheter att komma till skott med det här. Du skulle bara veta vad jag gjorde när sonen ringde och sa att han skulle komma och sova över. Jag slängde in alla kläder som låg på soffan i gästrummet och som jag skulle sortera in i ett tomt skåp för att han inte skulle se eländet. Han skulle ha blivit förskräckt. Hans mamma, så slarvig! Nää du! När jag sedan skulle lägga in de där kläderna i linneskåpet istället så hamnade allt sänglinne på den uppbäddade bäddsoffan. Där har de legat ett tag. Men nu så! *skiner som en sol*** Hoppas du har skapligt väder i London vännen. Kramar i massor
Stintan

Postat av: skrivmoster

Publicerad 2012-11-14 08:56:01

Visst är det skönt när det blir ordning! Det finns alltid något att rensa ut och ordna om. Det gäller bara att komma till skott!

Dina verser på slutet är så talande och jag tar till mig orden!

Önskar dig en bra dag!
Här är plötsligt vitt på vägen ...

Kramar!

Svar: Ja, det är ju härligt! Tyckte att jag gjorde underverk igår. Äntligen är det klart! Men det har suttit långt inne. De här två flyttarna när vi fick vattenskadan tog knäcken på mig. Och så har vi ju ett till hus att sköta om. Men eftersom det är reparationsstadiet så tar jag inte det lika hårt. Det går liksom lättare att jobba där. Ja, vi ska inte ha så bråttom här i livet. Ha det gott själv. Här är det grått bara. Inget vitt på backen. kramar
Stintan

Postat av: Spanaren

Publicerad 2012-11-15 14:36:42

Tack för besöket hos mig och som du ser så kom jag till dig också *ler*

Fin blogg och fin dikt/kram

Svar: Hej och tack för att du återgäldade besöket!
Ha en fin helg!
Stintan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela