la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Fredag - teaterdag

Publicerad 2008-11-28 13:58:09 i Allmänt,

Idag är det Malte som har namnsdag. Malte! Vilket namn! De senaste åren har faktiskt namnet ökat i popularitet. Under 2005 fick sammanlagt 228 pojkar namnet Malte som tilltalsnamn, en ökning från föregående år. Den 31:a december samma år fanns det 4008 män som hade förnamnet Malte, varav 1981<tilltalsnamn/förstanamn (källa: Statistiska centralbyrån).

Men Malte Lindeman, Valfrid Lindemans son, han är rolig. Tråkigt att man så sällan tänker på att höra allt gammalt roligt som Hasse & Tage, Povel Ramel och andra gjort. Martin Ljung är still going strong och han var ju jätterolig.

Skickar en fil ni kan ha roligt åt, Det är *papegojexpert* Malte Lindeman.
http://www.tramsmail.se/fil/2373/

Det finns mycket skojigt på den sidan.

Idag har vi haft solsken här i Robertsfors. Det glittrade så vackert i träden. Fantastiskt stilfullt var det. Jag hoppas bara att det blir liiitet kallare ute så att inte den här snön försvinner.

Jag har satt några ljusstakar i fönstren och ska nu sätta upp en fin broderad gardin (inte den jag håller på med) med motiv av julstjärnor. Jag ritade den för många år sedan..måste vara ca 24 och mamma broderade den. Mamma, go´a, fina mamma (hon är död sedan 2½ år). Jag ska ha den i personalingången; även känd som tvättstugan :) Det blir fint det.

Sedan blir det dammsugning som gäller. Min svärmor kommer ju hem med maken ikväll. Då ska middagen vara klar att ätas för vi ska till Folkets Hus och se ZVEA - Sånger från ett svunnet sekel Med Catherine Hansson. Hoppas att svärmora gillar det. Hon brukar inte gilla de teatrar vi har släpat med henne på. Men jag hoppas.
Jag ska inte heller glömma att sätta på värmen i mitt rum, där hon ska sova och i badrummet och på gästtoa. Har inget igång utom luftvärmepumpen. Så då är det bäst att sätta full fart då!

Ha det nu så gott där ute i cyberrymden!
Tänd många ljus och var snälla mot varandra!

Varmgo´hjärtekramen från Stintan.

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2008-11-29 14:29:59

Kul att kika in på din blogg! Många fina bilder och smarriga recept!!

Ha en jätteskön adventshelg!

Kram!

Postat av: Stintan

Publicerad 2008-12-02 00:10:21

Jag önskar dig detsamma Pia! Ha det så bra denna ljuvliga dag! Prova gärna mina recept så jag får höra vad du tycker!

kram från Stintan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela