la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Mellandag

Publicerad 2008-11-27 15:50:35 i Allmänt,

Idag har jag tagit det lugnt. Broderat litet, tvättat och tagit hand om tvätt. Jag prisar ännu en gång min torktumlare, vilken gör att jag nästan aldrig behöver ta fram strykjärnet.

Astrid och Asta har namnsdag.

Jag känner både en Astrid och en Asta. Asta jobbade jag med en sommar på Härnösands sjukhus.

Astrid i våra hjärtan!
Naturligtvis tänker jag på Astrid Lindgren. Tänk, vilka helt underbara läsupplevelser hon har gett oss! Tack, kära Astrid uppe i din himmel, för det!
När jag var barn och väldigt ung så uppfattade jag inte allt i hennes böcker. Senare i livet skulle jag förstå alla politiska vinklingar hon faktiskt har i dem. De är bara iklädda sagans berättelse.

Många etiska dilemman dyker också upp och hon vägleder oss att tänka det rätta i olika situationer. Jag tycker att hon är helt igenom fantastisk!

Usch, plogbilen har varit här och kastat upp snö på båda våra uppfarter. Jag får ju inte skotta så jag hoppas för makens skull att snön inte är så tung. Det var den igår, sa han.

Det är bara så underbart vackert ute nu. Snön ligger kvar på buskar och trän. Många har redan tänt ljus i granar och buskar ute. Vi ska göra klart ikväll för svärmor kommer ju i morgon kväll och vi ska gå på teater. Då vill vi inte hålla på med det efter den. Det ska vara klart idag.
Får fundera litet extra var vi ska ha stjärnor och stakar eftersom det är första julen vi ska fira här.
Ha nu en underbara kväll ni alla ute i cyberrymden!

Varmgo´hjärtekramen från Stintan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela