la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Vänskap

Publicerad 2009-10-27 17:01:58 i Allmänt,

Till mina vänner som följer min blogg

Gå in på adressen nedan till YOUTube!



http://www.youtube.com/watch?v=m-NLxBX9Rbs

Vad är en vänskap? Kan den förklaras,
Blicken som säger: Vänner är vi
Sällan vi talar om vad vi känner,
vi bara vet det, vet det
Vänner vi skall förbli.

Kanske med åren ses vi rätt sällan
möts inte ofta, skiljas igen
Men när vi träffas, du är densamma
Vi vet det båda,
Vår vänskap varar än.

Fröjd det mig ger att du finns i världen
att vi kan mötas och skiljas så
helt utan fraser, självklart och enkelt
Tänk att en sådan gåva
man kan av livet få.

(musik: Joseph Haydn, Svensk text: Emma Kjerlander)





Kommentarer

Postat av: cilla

Publicerad 2009-10-27 22:57:47

Va trevligt att du fortfarande följer med mig i mitt bloggskrivande som jag känner avtagit så.



Läste ditt inlägg om Höga kusten. Vilka fina bilder, trots att det är så hemma för mig. Förstår att du saknar det



kramen

Postat av: Lillemor

Publicerad 2009-10-28 00:05:27

Ja...jag gör ju det

men var sak har sin tid

fast man vet aldrig hur det blir längre fram

kanske flyttar vi neröver

men just nu går det inte



kram på dig :)

Postat av: ingmarie

Publicerad 2009-10-28 10:25:15

Jag tycker det är roligt att följa mina vänners bloggande och att ge kommentarer

Ha en fin onsdag min vän

Postat av: Lillemor

Publicerad 2009-10-28 11:27:37

Jag blir alltid så glad när någon skriver här :)

Roligt

Ser i statistiken att många läser. men alla skriver inte

de kanske inte vet att man kan göra det?

kram till dig och detsamma :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela