la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Julen varar intill påska

Publicerad 2010-01-15 15:25:39 i Allmänt,








Det känns litet vemodigt att plocka
undan allt fint, som man haft framme
under julen och helgerna.
I år köpte vi en kungsgran som var så
fantastiskt grann så det sved när den
åkte ut i förrgår kväll. Och inte barrade
den heller. Det blir en sådan i år också.
I år - för det är faktiskt inte långt till
jul igen. Hemska tanke!

Nu är allt borta och fasen så tomt det blev!
Men man vänjer sig.

Har en väninna som är litet bohemisk av sig.
Hon har aldrig bråttom med att plocka bort
efter jul eller påsk.
Rätt kul när man kan se påsktuppen i fönstret
till midsommar! Det har hänt att hennes julpomlor
i fönstren har suttit uppe till påsk också.
Hon bryr sig inte vad andra tänker.
Och det skulle vi nog göra litet till mans:
Strunta i vad andra har för åsikter om oss!
Huvudsaken är att vi är trygga i oss själva.

Varmgo´kramen till alla tappra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela