la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

70-årskalas

Publicerad 2011-04-28 12:21:57 i Allmänt,

En kväll för ett tag sedan ringde det på dörren och utanför stog Solan (Solveig) och Kjelle (Kjell-Erik) på bron. Vad kul att få besök så där spontant en vanlig vardagskväll! Elvis blev också glad.

I handen hade Solan ett roligt  inbjudningskort. På framsidan kunde man se Kjelles ansikte på en ung mans kropp. Kjell-Erik fyller 70 år. Tror att det är en brottare av dräkten att döma. På baksidan stod det att vi var välkomna till Ceylon Café och att vi inte skulle ta med oss några presenter. Men är man så nära vänner som vi är så vill man ju ändå uppvakta med någon liten present. Vi köpte en snapshållare och fyllde den med 6 små snapsflaskor.


Han uppskattade den
Det blev en trevlig kväll där på Ceylon Café. Juliana hade lagat jättegod mat. Till förrätt fick vi en toast Skagen. Varmrätten bestod av helstekt fläskfilé och en god potatisgratäng samt sallad. Till dessert fick vi hemgjord tårta och kaffe. Mycket gott! Stämningen var hög. Lars Andersson, Julianas man, spelade och sjöng för oss.


Kjelle 70 år


Barnbarnet Ludwig gratulerar på morgonen


Emilia, Jannes tjejs dotter och Ludwig höll i hyllningssången. Emilia är jätteduktig på att sjunga


Ludwig var i sitt esse och dansade nästan hela tiden Lars spelade

Allt roligt ha ett slut, men inte den här dagen. Alla som ville var bjudna med till hemmet. Vi for hem och hämtade Elvis som höll på att få slag när det var så mycket folk där. Det är ju inte han van.


Kjelle och Rolf i samspråk ute i uterummet

Men till slut så måste vi i alla fall ge oss och klockan 2 på natten var vi hemma igen.
Det var en dag vi aldrig kommer att glömma.

Varmgo´kramen till alla tappra! PS. Skriv gärna några rader i bloggen! Då blir jag glad. DS.

Kommentarer

Postat av: Solveig Runespång

Publicerad 2011-05-01 13:25:27



Trevlig Valborg

Höll utkik på tåget men såg dej inte

jag stog i fönstret

CU

Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Publicerad 2011-05-01 13:51:45

Tack för igår! Det var jättetrevligt både på Ceylon och hemma hos er efteråt :)



Vi sov länge idag så det blev ingen demonstration för mig idag. Gammfolket orkar inte vara uppe så länge skrattar



Ska försöka få bort litet ute idag med gruvar mig för det är så kyligt. Fast vi måste ju göra det idag ... ska ta högtrycken till altangolvet och sätta ut möblerna och jag ska städa inne i kuvösen ...vi ju börja vara där nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela