la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Middagsbjudning

Publicerad 2011-04-12 11:04:10 i Möten med vänner,

Min man Christer jobbar inne i Umeå och åker buss varje dag. På bussen är också en kvinna härifrån Robertsfors. Hon heter Catarina, Catta. Hon flyttade hit för snart fyra år sedan efter att ha träffat sin JanE på nätet. De har renoverat hans hus och skapat ett vackert hem tillsammans.


Catta och JanE

Hur som helst så har de varit i Thailand och vilka träffade de där om inte min vän Barbro och hennes man Göran. Världen är bra liten ändå.

När de var där ner så bestämde de att de skulle fortsätta att träffas. I lördags så bjöd Catta och JanE hem både dem och oss på middag. Det kändes väldigt spännande för jag hade aldrig träffat dem förut.

Det blev en jättelyckad kväll med mycket god mat och en fantastiskt trevlig stämning. Det ska vi absolut göra om!
Roligt att ha gjort nya bekantskaper här i Robertsfors.

Varmgo´kramen till alla tappra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela