la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Din sista morgon på jorden

Publicerad 2011-05-29 14:09:32 i Allmänt,

Denna dikt tillägnade jag min mamma
på hennes dödsbädd och läste på begravningen.
Tack mamma!

Din sista morgon på jorden

Vår herre log mot dig
denna Din sista morgon
på jorden

Solens strålar flödade 
från den klarblå sommarhimlen
Fågelsången ljöd vackert
bland trädkronorna utanför

Det fladdrade till i gardinen
och
gräsets friska doft
letade sig in
genom det öppna fönstret

Vår Herre log mot Dig
denna Din sista morgon på jorden

Du släppte taget 
om det jordiska livet
och
Herren fattade Din hand
och tillsammans
vandrade ni mot ljuset
in i evigheten
denna
Din sista morgon på jorden

Mamma och mina söner Patrik och
Fredrik på hennes 90-årsdag.

Kommentarer

Postat av: Skrivmoster

Publicerad 2011-05-31 13:24:19

Det är så fantastiskt vackra ord och jag försöker se på tant Elsa... 90 år!! Mamma skulle just fylla 88 år när hon dog. Tänk om man fick leva så länge! Gärna med tankarna i behåll...



Minnena kommer ...

Kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-06-08 16:05:05

Hej min kära. Kanske gräset blivit klippt?//Maken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela