la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Hundtrimning

Publicerad 2011-05-04 12:01:00 i Våra husdjur,

Vi har köpt ett trimbord. Det kostar 625 kronor att trimma Elvis och jag tycker att det är mycket pengar. Nu fick vi tag på ett på Djurmagazinet inne i Umeå för 890 kronor. Det var halva priset. Jättebra! Han behöver trimmas ganska ofta för att pälsen ska vara fin. Han ska också vara kortklippt runt ögonen och det är hart när omöjligt att göra om man ska göra det på köksbordet. Han slänger med huvudet för han vill ju inte och han gillar inte att man klipper klorna. Det är suveränt med bordet för då trär man in hans huvud i halsbandet som är fastsatt i en ögla som sitter i en stång. Då måste han sitta eller stå stilla.


Elvis på trimbordet

Jag har ju aldrig trimmat förut men vi hade en apparat som vi köpte när vi hade Göthe. Den använde vi aldig då utan gick till en hundfrisör. Nu kom den bra till pass. Fast jag måste säga att vi var båda två duktiga för det tog tid. Han är inte färdigklippt än, men jag ska fortsätta idag på eftermiddagen.


Duktig Elvis. Men nu tar vi en paus och klipper resten senare.

Klorna gick också jättebra att klippa. Han protesterade inte alls. Det blev jag väldigt förvånad över. men han är ju van att vara på klippbordet sedan han varit hos Karin på Djurmagazinet och klippt sig. Man upphör aldrig att förvånas.
Nu är det akterkastellet och skägget kvar att klippa. Men det kommer att gå jättebra.

Varmgo´kramen till alla tappra! PS. Skriv gärna några rader i bloggen! Då blir jag glad. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela