la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Pensionärskuvösen

Publicerad 2011-05-10 11:32:19 i Vårt hem,

Vi har en pensionärskuvös. Det är skönt att sitta den på kvällarna. Om det blir litet kallt så är det ingen fara för vi har infravärme där och en liten bordskamin som drivs med etanol. Sedan tänder man ju alltid värmeljus. Det är ju så mysigt.

I lördags skulle vi ha främmade på grillparty så jag ägnade en del av fredagen och lördagen till att städa i den.

Jag skickade Christer till Åhléns för att köpa en ny duk. Den gamla får vara ute på altanen.



Så här ser tyget ut. Det blev fint där inne.



Christers mormors gamla kommod, som har en speciell historia i vår kärlekssaga.



Själv for jag till Ljuva hem här i Robertsfors och köpte den här uppsättningen.



Christers mammas morbror Willes ulltavla. Han var stjärnfotograf och fotade alla kända svenskar och bodde även under många år i USA där han bl. a. fotade Greta Garbo, Frank Sinatra m.fl. Kul att ha ett minne av honom!



Träpersienner mot väster för solens skull.



Så var det då färdigt där inne. Mormorsgardinerna uppe, pelargonierna i fönstren och min korsstygnsbroderade bonad på väggen.



Den gamla duken får duga ute på altanen.



Flaggan i topp. Grillen är tänd. Nu får de komma!


Varmgo´kramen till alla tappra! 
PS. Skriv gärna några rader i bloggen! Då blir jag glad. DS

Kommentarer

Postat av: elsa

Publicerad 2011-05-10 16:04:34

Så mysigt o fint, vill också ha en pensionärskuvös!!

Ett tips : gå in på instrumentpanelen och ställ in inställningarna "redigera profil" Sen " "välj bloggar som ska visas" Då kan man trycka på ditt namn i sina kommentarer och snabbt komma till den som har kommenterat. Du kan trycka på mitt namn i den här kommentaren o komma till min blogg, men om jag gör det på ditt namn på kommentaren som du lämnade hos mig så gör inte jag det. Jag kommer till ett medelande som säger att "Bloggaren har valt att inte visa sin blogg" Du kommer säkert att få flera besökare, och du slipper lämna din adress i dina kommentarer som du lämnar.

Kram Elsa

Postat av: elsa

Publicerad 2011-05-10 16:07:02

Nu såg jag att bloggen "Huset vid stranden" kan man komma till men inte den här bloggen.

Postat av: JP

Publicerad 2011-05-14 13:57:27

Åhhhh så fint du har det.

Smak som heter duga:-)



Gubben din köpte en välldans fin vaxduk.

Själv köper jag en ny duk varje år.

I år blev det en med röda äpplen,lite tuff.



Kram

Postat av: Lillemor

Publicerad 2011-05-14 17:52:51

Bästa JP!

Vem är du?

Jag får tacka för berömmet! Gubben min hade fått instruktioner vad han skulle köpa. Tok där, inte vågar jag låta honom besämma sånt heller! skrattar

Låter fint med röda äpplen. :)



Kram tillbaka till nu vem du är :)

Postat av: Lillemor

Publicerad 2011-05-15 15:21:16

Nu vet jag vem du är LP ler

Kul att du skrev i min blogg!

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela