la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Mens night

Publicerad 2011-10-17 15:33:45 i Teater/musik,

Nu är teatersäsongen igång i Robertsfors igen. Det är alltid lika trevligt när den börjar på hösten och alla har kommit hem från sina semestrar och stugvistelser.

Vi tycker om att förgylla vardagen, min man och jag, så vi går på allt vi har möjlighet att se.

Det första vi såg nu när allt kom igång var Mens night med Monica Lindgren och Åsa Persson.





Åsa Persson
är revyskådisen från Piteå som slog igenom med den något ekivoka kultfiguren ”Belinda Bengtsson”. Numera skrattar man omgående när man ser något leopardmönstrat… Hon driver ett eget företag och har sjungit i coverband, skrivit en bok, jobbat som programledare i Svt:s Eftersnack, spelat lokalrevy och bl a blivit utnämnd till Årets Pitebo! För den som är intresserad  berättar hon också att hon i dagsläget är singel med två vuxna barn och en trogen hund. Hon är bara såååå rolig.

Monica Lindgren från Skellefteå är också revyskådis som jobbat inom teater och revy i nästan 30 år (hon påstår att hon började som spädbarn…). Som medlem i Lövångersrevyn skapade hon den vassnäbbade ragatan ”Emma” som sedan dess är en trogen följeslagare. Hon har också arbetat som informatör och producent på Västerbottensteatern i 15 år och även som skådespelare ett par säsonger. Hon driver också eget företag, är gift, har två utflugna barn och två hemmaboende katter.



Ja, det blev en kväll full av skratt. En del skämt var inte riktigt rumsrena men det har jag inget emot. Jag kan tycka att buskis är kul. Det roligaste var nog i alla fall när Monika spelade Emma och slängde med handväskan. Alla tjöt av skratt.

De här två kommer säkert att jobba ihop i framtiden också och vi får se vad de har att bjuda på då.

Tänd ett ljus i höstmörkret!

Ha det nu så bra och en kram till dig!

"I ett soligt sinne är det alltid sommar"
© Lillemor

Kommentarer

Postat av: Gudrun Eriksson

Publicerad 2011-10-17 21:47:03

Hej

Ett gott skratt kan man aldrig få för mycket av. Speciellt inte när höstmörktet tränger på. Själv håller jag på att kolla en resa till Barcelona. Vi är inga sol o bad människor och shopping är inte någon favorit heller. Man behöver inte så mycker mer grejer. Det få bli städer med lite kultur.

Du har ett vackert hem!

Hare bra!!/Gudrun

Postat av: Stintan

Publicerad 2011-10-18 16:56:22

Hej där!



Nää, du har så rätt! Idag kände jag mig så vissen efter resan ner till mon. Egentligen skulle jag ha varit hemma och vilat hela dagen men jag smet ner på stickcaféet istället. Där fick jag några goda skratt. :))



Låter helt underbart att resa till Barcelona. Hoppas att du får tag på något som passa er! Kultur är alltid givande. Det finns säkert mycket att upptäcka där. :)



Vi har då verkligen saker så vi klarar oss. Den dag vi flyttar ner till mon måste vi rensa för vi har ju "ärvt" en hel del där. Det är inte så mycket vi har skaffat dit. Tanten hade lämnat en hel del när hon flyttade på hemmet. :) Vi brukar säga att vi köpte mon på rot skrattar Det går säkert att ha loppis.



Tack för det Gudrun! Det var snällt sagt. Nu blev jag glad.



kram till dig

Postat av: wiper

Publicerad 2011-10-19 13:28:55

Det låter toppen och jag har hört talas om denna revy. Tack för att du berättade lite om detta och även personerna bakom. Känner igen kvinnorna så dom har nog varit på tv. Brukar se dom här sammandragen av dom bästa revynumren varje år.



Nu blev jag sugen att tända en massa lyktor i kväll ;)) det är ju mörkt nu mycket tidigare



Ha en fin dag

kram

Postat av: Stintan

Publicerad 2011-10-19 15:37:35

wiper..



Ja, den var jättekul!

Tänd ljus du man blir så mycket gladare av det :)



Jag ska städa i sovrummet nu. Maken får hjälpa mig med bäddningen. Ja, du vet ju själv vad jobbigt det är att skaka in täckena i påslakanen.



Ikväll ska jag på gospelövning.

kram till dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela