la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Städdag

Publicerad 2012-01-27 11:38:27 i Allmänt,




Idag städas det för hela slanten hemma hos oss. Blev litet sur på maken igår kväll. Han sa, att han måste närvara på ett möte idag på morgonen. Eftersom det är 6 mil in till Umeå så är det ju inte gjort på en kafferast. Dessutom åker han buss. Han kommer hem strax efter kl.12 i alla fall och då ska jag fara och handla det sista till den vegetariska smörgåstårtan. Den ska jag ju göra själv.

Jag har en grav WAD-skada. Det är samma som whiplash. Så jag kan inte ta i hur mycket som helst för då blir jag sängliggandes. Tycker själv att jag varit duktig som bakat allt. Men jag känner mig rätt sliten idag. Så därför förstår du nog varför jag blev arg igår kväll. Han kan ju inte rå för det (jobbar som elkonsult) men vi hade planerat att han skulle vara hemma hela dagen. Nu lastar ur mig!!!

Och varför får man inga bonuspoints när man städar och sliter???

Jag har redan städat en del men det finns kvar åt honom också..hehehe. Så lätt ska han inte komma undan.

Idag ska vi äta Stinas kyckling till middag, den med vitlök. Jag äter min bit utan skinn. Jag orkar inte tänka på att ställa mig och laga mat. 125 g är 5 pp. Till det blir det ris och en underbar sallad. Då har jag points kvar att dricka vin ikväll.

Förresten så prövade jag mellanmålet med Keso som någon skrivit om. Jag tog 1 dl och blandade det med en blodapelsin. Jättegott!

Ha nu en trevlig helg!

Varmgo´kramen från mig

Kommentarer

Postat av: Kikkan

Publicerad 2012-01-30 01:08:26

Hoppas Ni har haft en trevlig helg!! Kramar ♥♥♥

Postat av: Stintan

Publicerad 2012-01-30 15:54:25

Tack Kikkan!

Vi hade det jättetrevligt. men är helt

slut s



kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela