la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Alla ♥-ans Dag

Publicerad 2013-02-14 11:20:39 i

 
 
Tänk vad Alla Hjärtans Dag har slagit igenom i Sverige! Mitt första minne av den dagen är att jag var och köpte ett Valentinkort till min fästman. Året måste ha varit 1967. Han gick på Teknis och jag på Småsem. Innan dess tror jag inte att jag hade firat Alla Hjärtans Dag. Jag fick ju inget kort av honom. Så klart!
 
Den fästmannen finns inte längre i livet och jag är inne på mitt tredje långa förhållande. Min nuvarande man och jag har varit gifta i drygt 10 år. När vi träffades så visste vi nästan direkt att vi skulle bli ett par. Vi vill bli gamla tillsammans. Helt utan att vara rädd för det.
Detta är väl gulligt, så säg!
 
Eftersom vi känt varandra så kort tid så kanske vi inte kan säga följande:
Men om vi lever tillräckligt länge så kan vi kanske säga det.
Om någon av oss blir lämnade ensam så kanske det blir så här:
Hon är rar, hon Gunilla. Vi båda älskar ju katter. Vi har ju fyra stycken. Och så Elvis, så klart. Vår lilla hund.
Tänk, ibland tror jag att han är katt.
Detta är taget på Mon. Som du ser så har vi inte lagt in det nya golvet än. Vi måste först in med vedspisen.
 
Hur ska vi då fira idag?
Vi brukar egentligen inte fira något. Vanligtvis får jag rosor av maken. Men är inte säkert på att han kommer ihåg det för vi är bortbjudna på middag ikväll. Och inte får han då någon trerätters av mig heller.
Vi försöker att hålla kärleken levande varje dag i vårt hem. Eftersom vi träffades i sen ålder: jag 55 och han 50, så visste vi båda vad vi ville ha och det fann vi i varandra. Man behöver inte ha samma intressen för att ett äktenskap ska vara kärleksfullt. Huvudsaken är att man har samma värdegrund. Det är viktigt, tycker vi.
 
Ett stort ♥ till dig och de dina! Må du få en helt underbar dag!
Kram från Lillemor
 
PS. Besök gärna min andra blogg! www.angermanalvens.blogg.se DS.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Maya

Publicerad 2013-02-19 22:57:42

Sedär, vi har lika tankar om kärleken. Och jag som tyckte vi träffades sent, jag var 37 och han 38. Håller med om att man inte behöver ha lika intressen, det kan fungera fantastiskt ändå. Vi tänker lika, har lika värderingar och erfarenheter av livet.

Kram!

PS! Hoppas Ni hade en toppenkväll med middag hos vännerna ;)

Svar: Ja, det var ju inte sent. Ni kommer att få många fina år tillsammans. Det är viktigast att man har samma värderingar och tänker lika. Annars blir det jobbigt. Det vet jag av egen erfarenhet. Tack, kvällen blev trevlig :() Kramen
Stintan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela