la dolce vita

Skriv i ditt hjärta att varje dag är årets bästa dag.

Söndag - slappardag

Publicerad 2013-02-17 16:47:00 i

 Idag hade vi tänkt tapetsera i makens arbetsrum. Det blev nu inget för han känner sig krasslig. Det är en förkylning på G. Klart han ska få bara vara då. Det är inte tu tal om den saken! Vilket idiom jag svänger mig med. Hur skulle t.ex. någon med svenska som andra eller tredje språk kunna förstå att det betyder "det råder inte någon tvekan om detta"? När man har svenska som första språk så tänker man ju inte på sånt.
 
Vad har jag gjort då? Jo, jag har läst i vänners bloggar och skrivit inlägg, jag har tvättat flera maskiner och jag har tittat på VM. Jag har också spelat litet wordfeud med Happy. Jag har ringt två långa samtal till väninnor. Man ska vara rädd om sina vänner!  Lagat mat och diskat har jag också hunnit med och nu ser jag att det snart är matdags igen.
Det blir lövbiff med fyllning och rostade rotsaker.
Jag är ju Viktväktare online nu men det finns jättebra recept. Jag har också tre kokböcker som visar PP (ProPoints). Jag har hållit på i 4 veckor och i morgon är det invägningsdag igen. Jag har funderat på att byta dag till fredag eftersom man också har bonuspoints. Jag vill inte utnyttja dem på helgen eftersom jag tror att det påverkar resultatet på måndag, vilken är min nuvarande invägningsdag. Kanske ändrar jag inför nästa vecka.
 
Om du behöver gå ner i vikt så kan jag verkligen rekommendera detta. Är man medlem online och har en IPhone så kan man också ladda hem en app. Det är verkligen bra. Man får äta allt. Men man lär sig att äta det som är nyttigt. Jag tror inte på att äta efter LCHF och andra metoder. Man vet ju inte vad som händer i kroppen i det långa loppet efter att ha ätit så mycket fett. Att man går ner betvivlar jag inte. Men jag håller mig till detta.
Jag har mycket att gå ner. På tre veckor hade jag gått ner 2,7 kg. Om jag blir bättre i höften kan jag röra på mig mer också och då kanske jag går ner 1 kg/vecka. Men jag ska INTE ge upp om jag hamnar på en platå. Om man mäter sig så kan man ju se att det ger resultat.
Jag kämpar på för denna gång ska jag inte ge mig!
 
Sköt om varandra där ute!
Kram ♥♥♥

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2013-02-17 16:55:58

Hej
Tack för att du kikade in.. Jag vet precis hur det är.. Jag har tappat stinget vad gäller att läsa bloggar och ibland är jag in och läser men kommenterar ej. Det tar sådan tid att göra det hos alla.
Bestämde också, när jag startade min nya blogg, att jag skulle svara i bloggen istället för att svara hos de som kommenterar. Det känns skönt faktiskt..
Bloggar inte själv så mycket, lägger ut länken på FB varje gång så att folk ska veta att NU finns något att läsa där! Hahaha..
Du har så himla mysigt hemma, läckert!!! :) Kämpa på med vikten, det är tufft men du verkar ha bestämt dig nu och jag tror att det är i huvudet det sitter. Att faktiskt besluta sig för något och inte säga "jag ska FÖRSÖKA..."..
Kram på dig!!!

Svar: Hej!Ja, så är det. man kan inte ha så många som man kikar in hos. Jag brukar inte lägga ut att jag har bloggat men man kanske ska göra det. :) Jag tackar för berömmet. Jag gillar att hålla på hemma. Dock inte att städa. Fast med 5 djur så måste man det i alla fall. Tror att det är i skallen jag med. Det funkar bra för mig att vara online. Använder appen mest. Kram till dig ♥♥♥
Stintan

Postat av: Spanaren

Publicerad 2013-02-18 10:27:54

Bra att du tar hänsyn till äkta mannen och den fina kissen.

Så undebar din vovve verkar också. Kanske du har en bild med alla djuren tillsammans att visa upp?

Jag var så duktig med tallriksmodellen för flera år sedan och gick ned närmare 15 kg.

Nu är allt tillbaka och jag vill ned igen men det gäller att hitta igen sitt starka jag *ler*

Är man som jag födoämnesallergiker så tror jag bäst på äta allt fast mindre.

Det låter som att du är inne på samma spår eller hur?

Ha en bra dag/kram


Svar: Hej!
Ja, man kan ju inte köra med någon som inte är pigg. Han for till jobbet i morse och det är typiskt honom. Han ska vara helt däckad innan han är hemma.

Jag ska försöka fe dem alla på samma foto men det är inte lätt när man har 4 katter. Alltid någon av dem somdrar iväg.

Tallriksmodellen är säkert jättebra. Synd att du har gått upp igen. Det är svårt att ta tag i igen.

Ha det så bra! Kram ♥♥♥ // Lillemor
Stintan

Postat av: Maya

Publicerad 2013-02-19 22:45:45

Grattis till viktnedgången, det är VISST nånting att fira! ;)

Jag vet knappt vad appar är och har ingen iPhone, sån är jag ;) Och jag har inte gått efter några som helst dieter, om jag inte kallar den Maya-dieten då haha ;) Men minus tio kilo sedan i höstas och lite taggad inför tio till är jag!

Må gott! Hoppas maken kryar på sej och inte smittar Dej!
Kram!

Svar: Ja, visst är det det. Känns roligt när det går bra.
Maya-dieten verkar funka bra *skrattar*** Du har gjort det jättebra! Viktväktarna är egentligen ingen diet utan ett sätt att lära sig äta rätt. :) Kramen till dig
Stintan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stintan

Jag tycker om att sticka, virka och sy. Det har jag gjort sedan barnsben. Jag har även broderat mycket förut. Jag har tre vuxna barn och två bonusbarn. Dessutom fyra barnbarn och två bonusbarnbarn. Jag känner mig rik. Sommaren 2010 köpte vi ett hus vid Ångermanälven, ca 3 km uppströms Sandslån, på andra sidan Kramfors-Sollefteå flygplats. Vi har börjat renovera där för vi har bestämt att vi ska flytta dit när maken går i pension. Det kan bli tidigare också. Huset ligger så vackert vid älven. Jag är kyrkvärd här i Robertsfors och jag sjunger i Åkullsjöns Gospelgrupp. Vi har fyra birmakatter: kattmamma och tre söner ur två olika kullar; Stintan, Clintan. Cody och Figge. Vi har också en hund, Elvis, som är en korsning mellan en Shih Tzu och en kinesisk nakenhund. Du kan se honom på första sidan här.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela